‘De Roep’ met Zuid-Soedanese atlete in Samsung’s Rio 2016 Olympic Games-commercial

The Chant heet Samsung‘s mooie tv-commercial voor Rio 2016, waarvan het concern Worldwide Partner is. Eerder was er de docu A Fighting Chance, waarin deelnemers van kleinere en arme landen werden geprofileerd. Nu, in het door reclamebureu Leo Burnnett gemaakte indringende commercial, is er aandacht voor het sterke verhaal vande Zuid-Soedanse 400 meter-hardloopster Margret Rumat Rumat Hassan (correct, die naam, ge-doublechecked ;-) . Haar land doet namelijk

voor het eerst mee na de afscheiding, na een referendum, van Soedan in 2011. Margret maakt reclame voor Galaxy S7 Edge en IconX-oortjes. Samsung profileert zichzelf als ‘proud sponsor of those who defy barriers‘ met slogan -ze hebben Nike’s Just Do It goed er harte genomen- Do What You Can’t.’

Lees ook:Amsterdamse maakt Stem!-reclame voor EU/Oekraine-referendum op 6 april
Lees ook:Silvio Berlusconi spreekt zelf reclamespotje ‘Magisch Italië’ in
Lees ook:Brad Pitt intiem met Japanse sumokampioen (in spotje)
Lees ook:Relletje rond Britse prinses in LandRover-advertentie
Lees ook:Roorda: ‘Reclame-opvoeding? Vergeet politieke reclame niet’

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.