Trucjes reclamemakers op college Kinderuniversiteit

‘’Kopen we inderdaad eerder een drankje of telefoon als we een leuke of mooie reclame hebben gezien? En wat voor andere ‘trucjes’ gebruiken reclamemakers nog meer om ons te verleiden?’’ Op dit soort vragen geeft prof. dr Theo Poiesz antwoordt op zijn college over reclame op 6 november a.s. op de Kinderuniversiteit van de Universiteit van Tilburg. Hij is een van de zes hoogleraren die ieder een ander thema behandelen in een uur. De Kinderuniversiteit wil basisschoolleerlingen na schooltijd ”op een speelse manier interesseren voor wetenschap.”

Zo dat weten we nu ook: reclame is een wetenschap. Overigens zitten die Tilburgse ‘colleges’ alweer vol met 400 kinderen. Overboekt zelfs.

Zouden volwassenen zo’n sessie ook niet interessant vinden? In de verschillende grote steden. Misschien een idee?
Want wie wil er nu niet horen uit de mond van een hoogleraar economische psychologie waarom bijna niemand kon lachen om Beau van Erven Dorens in zijn onderbroek (ik wel trouwens, heel eventjes). En uitgelegd krijgen waarom een middel tegen schimmelnagels, met gele, brokkelige nagels in beeld, geen succes werd. Ook wordt verteld hoe de beroemde commercial van de stuiterende balletjes voor Sony Bravia werd gemaakt.

Lees ook:Beau’s boek ”Pijn” over gesjeesde reclameman verschijnt in october
Lees ook:Peer ‘Melkunie’ Mascini voiceover Echte Gooische Meisjes
Lees ook:Beau en Albert zijn eruit: excuses voor Pijnlijke plagiaatbeschuldiging
Lees ook:Beau schrijft boek over gesjeesde reclameman
Lees ook:The Winner is… adverteert op voorpagina van wakkere krant

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.