Johnnie Walker doet scheutje geluk en Plastic Bertrand in vernieuwde ‘Keep Walking’-campagne

Zestien jaar, zo lang al ‘loopt’ de ‘Keep Walking‘-campagne van het Schotse whiskeymerk Johnnie Walker. We besteedden er natuurlijk regelmatig aandacht aan. Maar nu is het tijd voor verandering, voor een aanpassing. Neem de bekende slogan, die is verlengd tot ‘Joy Will Take You Further. Keep Walking.’ In, bijgaand, de eerste van de twee spotjes -eigenlijk minidocu’s, zo populair in de reclame


tegenwoordig (de tweede is te zien in de overlees)- somt acteur Jude Law de boodschap op: ”Blood, sweat and tears will get you there. But joy will take you further.” Maar ook F1-coureur Jenson Button, treedt erin op, evenals het Mexikaanse fashion model Montserrat Oliver, Eva Hakansson, een Zweedse ingenieur en bouwer van de ElectroCat motorfiets, evenals rockgroep Okay Go. Meldt vaksite AdAge in de VS.

Ook het reclamebureau werd gewisseld na al die jaren; BBH werd vervangen door Anomaly. De muziek is en blijft oud, de hitsong Ca Plane Pur Moi van de Belg Plastic Betrand. De campagne van het merk van drankengigant Diageo, waarin ook zal in enkele tientallen (!) landen te zien, is gemaakt met input van velen, zoals van een psycholoog, die ‘geluk’ heeft bestudeerd. Volgens een Johnnie Walker-bons is ‘gelukkig’ zijn de motor van geluk en optimisme, dus voorspoed, en dat wil het merk graag overbrengen – samen met een slokje ;-) .

Lees ook:Kruispunt heet mooie nieuwe commercial van Johnnie Walker
Lees ook:Jongens hebben lol met gooien condoombommetjes in spot
Lees ook:Op onze volgende stap geproost in spotje Johnnie Walker
Lees ook:Johnnie Walker-reclame misbruikt als anti-alcohol poster
Lees ook:Proost! Spot zonder reclame over Johnnie Walker’s 100 jarig bestaan

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.