Consumentenautoriteit start voorlichtingscampagne voor webwinkeliers

Vandaag start de Consumentenautoriteit de campagne “Goede webwinkelier? Check dat hier” om consumenten te beschermen. Deze campagne richt zich op ondernemers met een webshop die aan consumenten leveren. De ondernemers krijgen uitleg over de regels en hoe deze goed kunnen worden toegepast. Er zijn een demo-webshop en een checklist ontwikkeld als hulpmiddelen om de regels op een toegankelijke manier te presenteren. Meldt een CA-persbericht vandaag. ”Het aantal verkopen via internet en het aantal webshops neemt toe. Maar ook het aantal klachten van consumenten over aankopen via internet, bijvoorbeeld via ConsuWijzer. Bij verkoop via internet gelden speciale regels die consumenten beschermen. Veel webwinkeliers zijn slecht op de hoogte van deze regels. Consumenten hebben daar last van, bijvoorbeeld als de webwinkel niet levert terwijl de consument al heeft betaald. Of als hij onjuiste informatie verstrekt over de bedenktermijn en niet bereikbaar is voor vragen of klachten.” Bernadette van Buchem, directeur Consumentenautoriteit: “Consumenten kopen veel en graag op internet. Zij moeten erop kunnen vertrouwen dat dit veilig is. Dat is ook in het belang van ondernemers. Webwinkels die zich aan de regels houden, verdienen het vertrouwen van consumenten. Webwinkels die zich niet aan de regels houden, verdienen de aandacht van de toezichthouder”. Lees alles over de campagne hier.

[PS]

Lees ook:‘Strengere reclameregels voor voeding kinderen’
Lees ook:‘Morgen is vandaag’ zegt PostNL (gisteren nog TNT Post)
Lees ook:Foodwatch start Meldpunt Misleiding voor reclame-uitingen
Lees ook:Auto’s verpakken in reclame, nieuwe manier van geld verdienen in VS
Lees ook:VW Bedrijfswagens haakt in op BTW-verlaging bouw

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.