‘Jezelf dom doden’-song in veilig-spoor hitspotje Aussies

Gekunstelde kop boven dit verhaal, sorry, maar zo lastig samen te vatten. Metro Trains, een Australisch spoorbedrijf, kampt met te veel doden als gevolg van domme treinongelukken in de staat Victoria. Wat te doen? De hoogst opmerkelijke ‘Dumb Ways to Die‘-reclame campagne, met als hoogtepunt een song -inmiddels een hitsong- van 3 minuten in een tekenfilmpje. Gezongen door ‘Tangerine Kitty’, al leverde googelen niets over haar op. ‘Be safe around trains,’ is Metro’s boodschap. Overreden worden door een trein is slechts een van de 25 manieren om dood te gaan, haha. Haha? Tja. De aanstekelijke tune is te koop via DumbWaysToDie.com, de animated gifs via tumblr.com. Het reclamebureau erachter is McCann Melbourne meldt TIR, een Australische site.

Lees ook:‘Zie ik er volgens jou verwijfd uit?’ Vraagt de slak. In spotje.
Lees ook:Katten komen op voor tijgers in Greenpeace-spotje
Lees ook:Very sexy reclame om … schoenen van John White te verkopen
Lees ook:Australische bouwvakker ontwikkelt Grahams Skincare tegen eczeem claimt advertorial
Lees ook:Vergeet niet uit te checken zegt de NS in app-reclame

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.