Republikeinse kritiek op Chrysler-spot met Clint Eastwood

Eerder dit jaar dacht de marketing baas van Chrysler/Fiat in Amerika dat het schier onmogelijk was om voor de SuperBowl met een betere commercial te komen dan het hoog gewaarde en zeer populaire ‘Imported From Detroit‘-filmpje van het jaar daarvoor. Meldt vaksite AdAge. Maar Olivier Francois waagde het, samen met, wederom, reclamebureau Wieden + Kennedy USA, en het resultaat mocht er zijn. Uit de hoge hoed werd Clint Eastwood (1930) getoverd. Halftime in America heette het spotje, dat halverwege de American Football-finale werd uitgezonden, maar over veel meer gaat. Jammer dat er van Republikeinse zijde meteen kritiek was op de indrukwekkende

commercial: Eastwood zou ermee Obama hebben willen steunen, want die had immers een deel van de Amerikaanse autoindustrie gered met staatssteun. ”There’s no spin in this ad,” reageerde Eastwood in een tv-interview. ”l am certainly not politically affiliated with Mr. Obama. It was meant to be a message about just about job growth and the spirit of America. I think all politicians will agree with it. I thought the spirit was OK.”

Lees ook:Geestige parodie Bob Dylan’s Chrysler-spot over America
Lees ook:‘America Go Forth’-declaratie met heel sterk zwart/wit-spotje Levi’s
Lees ook:GO OBAMA, GO ! (‘We can change the world’ zei hij in commercial)
Lees ook:Eindelijk! Prachtig vals anti-McCainspotje uit Obama-kamp
Lees ook:Barack Obama’s commercial van 30 minuten op Amerikaanse tv

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.