‘Seksistisch’ spotje Australische fastfoodmaker Mrs Mac’s

Mrs Mac beef pies oud in bikiniThe campaign is being promoted with a raunchy* set of print advertisements and “Carwash”, a rather sexist commercial,” zegt de Australische site The Inspiration Room, maar laten ‘m toch zien. Waarom ook niet: sex sells immers, ook blogs. Wij natuurlijk ook, deze k-o-d-slaande campagne van Mrs Mac’s, wat ik maar even een fastfoodfabrikant noem. Dat bedrijf, maker van de bekende Engelse beef pies en gevestigd in Perth, wil op deze manier hun online spel Crusty Challenge, waarmee flink wat geld valt te winnen, onder de aandacht brengen. Hoe die oudjes de campagne vinden -zij maakten de slogan ‘Lean meat with a crusty top’ immers mogelijk- is mij helaas niet bekend. En ik lees ook niets over ingediende klachten, dus het zal allemaal wel loslopen met de ophef over dat ”seksistische” in dit Carwash-filmpje (een vliegtuig wassen kan ook). Maar de Australische Carwash is natuurlijk een grote knipoog naar de eerste in dit genre van Paris Hilton, voor hamburgertent Carl’s Jr in de VS. Voor meer informatie over dat spel ga naar Facebook). Het reclamebureau van Mrs Mac’s heet Marketforce en komt ook dezelfde Australische stad. PS* Ik heb het Engelse woord ‘raunchy‘ even opgezocht in het woordenboek: betekent ‘slonzig‘ of, relevanter in dit geval: ‘geil.’

Lees ook:Man in de carwash, nee, de bodywash, in spotje douchegel van Axe
Lees ook:Knappe campagne gehandicapten met hulp Aardman studio
Lees ook:Bij deze ideale vriendin past de ideale whiskey, Jim Bean Bourbon
Lees ook:Reclametrailer EA-game ‘Kingdoms of Amalur: Reckoning’
Lees ook:Astrium brengt ‘s werelds eerste commercial voor ruimtetoerisme’

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.