Spike Lee regisseert ‘Lean Forward’-campagne Msnbc

Het Amerikaanse kabelnetwerk Msnbc lanceerde de  ‘Lean Forward’-campagne en geeft miljoen bucks uit om de bezoekcijfers te verbeteren. In een poging om nummer één met nieuws op de Amerikaanse kabel, het zeer conservatieve Fox News, te verslaan. Dat is misschien wel de reden dat de bekende (zwarte) regisseur Spike Lee bereid was om dit documentaire-achtige filmpje -waar ik zelf niet kapot van ben, maar misschien moet je Amerikaan zijn om ‘m echt te waarderen- te maken.  CNN is al voorbij gestreefd, claimt Msnbc, een joint-venture van Microsoft en NBC Universal. De term ‘Lean Forward‘ is een indicatie van de politieke identiteit van Msnbc, en die is interessant. Want,

in hun eigen woorden: ”politically progressive.” Gelukkig maar, Barack Obama, die ik nog steeds groot vind, kan wel wat hulp gebruiken. Niet toevallig komt-ie er ook in voor, evenals onder andere Martin Luther King Jr. en John F. Kennedy. Het reclamebureau heet Mono. Bron: rechtstreeks.

Lees ook:Nep-Obama in prachtige reclamestunt Maxman TV
Lees ook:Obama overweegt tijdens de Olympische Spelen met spots te komen
Lees ook:‘Wake The Fuck Up’ is Samuel L. Jackson’s Obama-spotje
Lees ook:Clinton vs Obama: wie had slimste reclame/mediastategie? (3x raden)
Lees ook:Obama adverteert ook: $1 mrd reclame OS Londen in VS

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.