Aardige nieuwe ‘Generatie KPN’-spots belichten belangrijkste diensten

Al gezien? KPN is deze week begonnen met een serie leuke ‘Generatie KPN‘-commercials. We laten hier drie zien. De nieuwe campagne, gemaakt door reclamebureau TBWA\Neboko, draait om gewone mensen van verschillende leeftijden, voor wie de producten en diensten van KPN in herkenbare situaties van pas komen. Humor is troef in de drie spotjes Recensie, Help en Verstoppertje. KPN meldt dat de  ‘Generatie KPN’ de paraplu is waaronder de komende maanden de belangrijkste diensten van KPN zoals mobiel, Internet en digitale TV in radio- en tv-spots, in print en online onder de aandacht worden gebracht. De slogan KPN Sluit je aan blijft gehandhaafd.

Lees ook:Goedkoop bellen en internet bij Ziggo Mobiel meldt reclame
Lees ook:Gouden Loeki winnaars voorronde AUGUSTUS: Suzuki, KPN en ABN Amro
Lees ook:Ruim 150.000 online gamers speelden T-Mobile’s Wendy’s Wereld
Lees ook:Er wordt hard gewerkt aan FM-ontvangst publ. radiozenders
Lees ook:Nieuw-reclame voor delen met UPC Mobiel Eindeloos

6 reacties op “Aardige nieuwe ‘Generatie KPN’-spots belichten belangrijkste diensten

  1. pjotr

    Ze zjin leuk. Al bekruipt me ook een beetje het gevoel dat hier vooral wordt uitgelegd wat mobiel bellen eigenlijk is. En hoe handig, slim of grappig dat soms kan zijn. Een beetje een categoriecampagne zeg maar, maar dan met een groen KPN-sausje erover. Of zie ik dat verkeerd?

      /   Beantwoorden  / 
  2. Redactie, Michael

    Klopt volgens mij, en dat sausje moet je aan dat merk binden (of er naartoe trekken). Een marktleider kan zich dat kennelijk veroorloven in de reclame.

      /   Beantwoorden  / 
  3. Monique

    Generation Coke.. Ik bedoel generatie KPN is een campagne die 10 jaar geleden zou kunnen. Waar slaat het op om de consument te gaan uitleggen middels ‘grappige’ filmpjes hoe de digitale communicatie maatschappij nu in elkaar zit.
    Door deze propositie in te nemen vertel je eigenlijk dat je zelf als merk geen idee hebt in welke tijd je leeft.
    Het is een treurig slecht uitgangspunt.
    Stel een merk als Volkswagen gaat allemaal korte filmpjes maken waarin je ziet dat je met je auto daadwerkelijk naar verschillende plekken kan rijden.
    Grapjes over de TomTom zouden hier creatief natuurlijk een aanvulling op kunnen zijn.

      /   Beantwoorden  / 
    1. Peter Kuipers

      @Monique Inderdaad treurig die getoonde toepassingen. Dergelijke toepassingen zullen de kwaliteit van mijn leven niet, en waarschijnlijk ook dat van anderen niet, verbeteren, er zijn zinvollere toepassingen van internet en mobiel bellen denkbaar.

      Is dit de maatschappelijke betrokkenheid van KPN?
      Ons leven leuker maken? Pas als KPN kan aantonen dat ze door inzet van ICT (hun diensten)de kwaliteit van mijn leven en dat van anderen kan verbeteren word ik ‘merkgebonden’

        /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.