Microsoft haalt pruts-spotjes met Bill Gates en Jerry Seinfeld van tv

Goed nieuws voor 't imago van de betere reclamemakers in de VS. Mi- crosoft stopt met zijn onbegrijpelijke Bill Gates/Jerry Seinfeld-campagne op televisie. Microsoft zelf roept dat dat allang in de planning zat, het waren slechts teasers. En er zou wat nieuws komen, aldus de The Huffington Post. Maar bijna iedereen is ervan overtuigd dat de campagne is gestopt omdat niemand de spotjes begreep en ze het imago van Microsoft eerder kwaad dan goed deden. Microsoft zou het contact met de klant volledig kwijt zijn, wat weer eens werd bewezen door de twee spotjes van het elitaire Amerikaanse reclamebureau Crispin Porter + Bogusky. Dat voor een megabedrag Seinfeld, een gewezen succesvolle komiek werd ingehuurd verergerde de zaak alleen maar. Wat een geldverspilling. Zie het eerste spotje en het tweede. Dat geld had beter naar de nuttig werk verrichtende Bill & Melinda Gates Foundation kunnen gaan dan zich op deze zwakke manier af te zetten tegen Apple's dodelijke Get-a-Mac-serie spots.

 NIEUWTJE: We got him, de nieuwste Microsoft-commercial. KLIK HIER.

Lees ook:Bill Gates speelde hoofdrol in spotje Coca-Cola (net pas ontdekt)
Lees ook:Na Gates/Seinfeld Desperate Housewife Longoria in spot Microsoft
Lees ook:Jerry Seinfeld en Bill Gates contra Apple’s plaagspotjes Mac vs PC?
Lees ook:Wéér teleurstellend: Gates en Seinfeld in tweede Microsoft-spotje
Lees ook:Een teleurstellende Seinfeld en Gates in eerste Microsoft spotje

3 reacties op “Microsoft haalt pruts-spotjes met Bill Gates en Jerry Seinfeld van tv

  1. rob.tijbosch

    Geweldige reclame. Briljant gewoon! Het maakt in 1 klap duidelijk waar Microsoft voor staat. Geweldig!

      /   Beantwoorden  / 
  2. rob.tijbosch

    Wie de schoen past, trekt hem aan.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.