Met oog op milieu: autobranche begint ‘Start Future Now’-campagne

Het milieu is hot en de autobranche voelt de hete adem in de nek. Niet toevallig daarom wordt tegelijk met de AutoRAI 2007 een grote campagne gestart met de op 't eerste gezicht onbegrijpelijke slogan, 'Start The Future Now'.  De uitleg van de AutoRai in zijn nieuwsbrief deze week: ''De nieuwe auto's die nu in de autoshowrooms staan, zijn weer aanzienlijk schoner, zuiniger, veiliger en stiller dan auto's van zelfs maar een paar jaar geleden. Er is al veel bereikt, maar in de nabije toekomst komt er nog veel meer aan. Daarom ziet de auto-industrie die toekomst met vertrouwen tegemoet. Van ons mag de toekomst vandaag beginnen!'' Maar de organisatie maakt zich ook druk, blijkt, omdat lang niet altijd de juiste feiten worden

gehanteerd in het publieke debat ''en niet altijd duidelijk wordt, dat de auto-industrie oplossingen heeft ontwikkeld die aan veel milieubezwaren tegemoet kunnen komen.''

De eigen lofzang gaat verder: ''De auto-industrie investeert, als grootste industrie ter wereld, miljarden euro's in het realiseren van nieuwe, innovatieve oplossingen. Met succes! Geavanceerde katalysatoren en roetfilters, schone motoren en nieuwe brandstoffen kunnen auto's uiterst schoon en zuinig maken. AutoRAI 2007 toont de allerlaatste ontwikkelingen op dit gebied. In het zogenaamde Eco Village presenteert een aantal merken nu al operationele of bijna operationele zeer schone en zeer zuinige auto's.''

Gelukkig geeft de autobranche ook dit toe: ''We hebben enorm veel nut, plezier en gemak van onze auto. Maar automobiliteit op grote schaal veroorzaakt milieuproblemen, die moeten worden opgelost. De auto-industrie is zich er volledig van bewust dat deze oplossingen van essentieel belang zijn voor de toekomst – ook voor haar eigen toekomst.'' Kortom, de auto-industrie wil een actieve rol spelen in de huiidge maatschappelijke discussie. Why not.

Lees ook:Reclame voor de AutoRAI, maar dan voor de geschiedenis
Lees ook:Hoe nieuwe Chevy Volt werkt goed uitgelegd in reclamefilmpje
Lees ook:Kies maar welke verkoper je wil, als je een VW Golf gaat kopen
Lees ook:AutoRAI 2011 (13-23 april) met advertentie in de krant
Lees ook:Sneller dan de verbeelding, ook in de krant: BMW 6 coupé

3 reacties op “Met oog op milieu: autobranche begint ‘Start Future Now’-campagne

  1. Jos van Liempd

    Uit eigen ervaring in een aantal serieuze corporate boardrooms begin en mdden jaren negentig,kan ik uit volle borst melden: Start Future Now is een treurig resultaat van decennialange besluiteloosheid onder de grote jongens. Ondanks de ruime aanwezigheid van kennis en interne en externe deskundigheid worden er maar nauwelijks stappen gezet,helaas… Ze roepen telkens vertwijfeld en opportunistisch dat de toekomst begonnen is. Maar verder schiet het niet echt op.

      /   Beantwoorden  / 
  2. Redactie, Michael

    Je hebt vast gelijk, maar de Toyota Prius is er wel gekomen, en is niet de enige gebleven. Er gebeurt dus wel wat. Zelfs in Amerika wordt er in commercials ineens aandacht besteed aan de miles-per-gallon van nieuwe auto’s. Maar, zeker, het gaat te langzaam.
    By the way, wat vind je dan van die nieuwe corporate campagne van Shell (en reclamemaker Eugene Roorda’s commentaar)? Terecht? Of juist een goede stap van deze benzineboer?

      /   Beantwoorden  / 
  3. Jos van Liempd

    Klopt. Maar ik heb de keiharde “green must” urgentie gezien waarmee begin jaren negentig over dit issue gesproken werd, in die boardrooms. Met deskundigen als Ram Sharam, bijvoorbeeld. Die dat op verzoek van de CEO’s keihard op tafel legden bij GM, bij de Japanners, etc. En die urgentie die er toen was, heeft – als je kijkt naar wat er is gebeurd – heel weinig opgeleverd. Dat verbaast me echt.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.