‘See how it feels’ – nieuwe BMW-commercial is kunst

Het promofilmpje over het maken van een nieuwe Ferrari-motor was kunst, hier volgt meer autokunst, maar nu een nieuwe 60 sec. commercial voor een BMW (E60?). Krachtig, esthetisch en Colour like no other (:-) Onderdeel van de ''See how it feels''-campagne in Engeland, die een nieuwe doelgroep wil bereiken, zonder bestaande klanten af te stoten. Mijn collega van autoblog.nl, Martine Spaans, vindt hem ''adembenemend mooi, en eentje waarbij je niet wegloopt om naar de wc te gaan.'' Het ultieme respect voor een spotje… De fraaie muziek is een remix van een fragment van Beethovens 9e symphonie. Technische details hier. (ZIE ook lange Audi R10 tdi-film, met steun van Shell en duidelijk geinspireerd door genoemde Ferrari-film).

Lees ook:In orgasme-symphonie Durex zingen vrouwen volop mee (spotje)
Lees ook:Transvestiet happy met Satinelle Ice-epilator in nieuw spotje Philips
Lees ook:WTF: Aziatische hotpant hotties promoten klassieke muziek in spotje
Lees ook:AH supermarktmanager Harry speelt Beethoven’s 5e in glazensparen-spotje
Lees ook:De man die een koelkast werd na eten Vigorsol-kauwgum

Eén reactie op “‘See how it feels’ – nieuwe BMW-commercial is kunst

  1. Jos van Liempd

    Het is allemaal bijzonder fraai, maar vanaf het begin tot het eind denk ik: waar is nou mijn BMW? Ik zie hem niet. Ik heb toch een heel ander BMW-gevoel, denk ik. Maar dat is misschien ook het probleem van het merk. Het profiel van de 3-serie-rijder en dat van de 5-serie-eigenaar, ze staan al jaren verbaasd ‘de se trouver ensemble’. Deze commercial probeert voor mijn gevoel krampachtig beide doelgroepen te verbinden. Maar daardoor wordt (alweer!) het ook internationaal bijzonder inconsistente imago geen goed gedaan…

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.