Game Katamari Damacy inspireert ook reclamemaker

Katamari Damacy raakt een gevoelige snaar bij velen. Fans leven zich uit door het krankzinnige spelletje zelf na te spelen, maar ook reclamemakers laten zich niet onbetuigd. Maar eerst het zeer aangrijpende, door een Belgisch reclamebureau gemaakte World Day-Aids filmpje, daarna een knap gemaakte Even Apeldoorn-achtige commercial van de Amerikaanse verzekeraar Travelers (bron o.m. Adfoblog). Plus: hoe Katamari wordt nagespeeld!

"Leuk om te zien dat het maffe idee van één programmeur voor een
spelletje wereldwijd zo aanslaat”, zegt Erik Roggeveen op zijn Games.blog. Eerst het naspelen van het spelletje, dan de commercial van het Amerikaanse Travelers Insurance.

Lees ook:Oh, wat zijn die dieren lief tegen elkaar in spotje Travelers
Lees ook:Achmea helpt ook kinderen gezonder te leven (meldt spotje)
Lees ook:Wagenziek worden na bekijken nieuwe commercial Nissan Rogue
Lees ook:Klaar voor juiste moment in spannend spotje sportwinkel Dick’s
Lees ook:Hoe zelf een ‘Even Apeldoorn bellen live moment’ te fotograferen

Eén reactie op “Game Katamari Damacy inspireert ook reclamemaker

  1. erik

    Het blijft een mooi filmpje. :)

    Ik heb wel medelijden met die kat in het filmpje door de fans! Tot twee keer toe proberen ze mee op te rollen.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.