Sexy SuitSupply-campagne haalt de media (weer) want (weer) ‘seksistisch’

Hè gelukkig, het is de maatpakkenverkopers van SuitSupply weer gelukt. Een campagne maken met sexy beelden, die de redactionele kolommen haalt, ook hier, dus veeeel gratis reclame. Knap, nou, uh… Seksistisch zeggen sommigen. Weer. Links een buitenreclame affiche, rechts de making of/behind the scene-video van SuitSupply en op de site veel meer beelden uit de campagne van Carli Hermès. Weer. Per tweet soms AnneFloorDekkert de kritiek op: ‘Het vrouwelijk lichaam puur en alleen als vermaak voor de beter geklede man. Walgelijk @suitsupply.’ Op deposters is een vrouw met ontblote borsten te zien waarvanaf twee mannen in kleding van de modeketen naar beneden glijden. Op andere foto’s in de campagne worden ook halfnaakte vrouwen groot afgebeeld met mannen in pakken. Op sociale media reageren veel mensen met walging op de campagne, meldt dagblad De Telegraaf op de site. Ook is er een Facebookgroep opgericht waarop mensen worden opgeroepen om de posters in Amsterdam te censureren. Bij de Reclame Code Commissie zijn meerdere klachten binnengekomen, aldus DT.

Lees ook:‘Boob slip’ bij SuitSupply (en meer sexy beelden op site)
Lees ook:Op vrouwen gerichte hunks-campagne van Bloemenbureau
Lees ook:‘Seksistische en schadelijke stereotypen’ in sluwe campagne Suitsupply zegt seksuoloog Yuri Ohlrichs
Lees ook:Vrouwen verdienen 17% minder dan mannen in EU meldt advertentie van Europese Comissie
Lees ook:Hoofdrol dronken Japanners in anti-alcoholcampagne

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.