‘Tankstation van de toekomst’ past zelfs op Amsterdamse abri

Tankstation toekomstEenvoudig maar heel duidelijk; goeie abri is dit. ”Tankstation voor de toekomst.” Er daar bovenuit steekt de reclame voor nóg tankstation voor energie, het snelle eetwerk van McDonald’s.  Amsterdam Elektrisch, kennelijk een een nieuwe organisatie, wil Amsterdammers volop laten kiezen voor elektrisch vervoer en faciliteert dat ook richting bedrijven en burgers. Met door reclamebureau Imagine gemaakte reclame-uitingen, in diverse media (de tekst onderaan deze abri is ook voor mij onleesbaar klein). Via Adformatie.

Een ‘echte’ advertententie onlangs in Het Parool bevatte veel meer tekst en uitleg dan op een affiche of abri mogelijk is. Daar vond ik ook de URL van Amsterdam Elektrisch, waar nog meer informatie te vinden is. Kort samengevat: om de luchtkwaliteit van de hoofdstad te verbeteren wordt ingezet op elektrisch vervoer met groene stroom. AE bouwt aan een netwerk van oplaadpunten op straat, waar gratis groene stroom gehaald kan worden (en je gratis parkeert). Vervoermiddelen kosten veel geld, maar er zijn fiscale voordelen en innovatieve ondernemers kunnen op aanschafsubsidies rekenen voor elektrische bedrijfswagens. Een aantal bedrijven is al overgestapt.

Lees ook:Trotse reclame voor 100% groene stroom van energieproducent Delta
Lees ook:Gewone koe maakt reclame voor Groene Stroom-checker
Lees ook:Teruggetrokken ‘porno-affiche’ Aerea moet weer terug van wethouder
Lees ook:Nederlandse primeur: gratis wifi hotspots op abri’s van CBS
Lees ook:De meest comfortabele taxirit van Amsterdam hoor je niet

3 reacties op “‘Tankstation van de toekomst’ past zelfs op Amsterdamse abri

  1. pjotr

    Ha Michael,

    Meestal ben ik het eens met jouw oordeel over de kwaliteit van reclame. Maar ditkeer denk ik er toch heel anders over. Is dit een goeie abri? Kweenie. Ik vind ‘m eerlijk gezegd vooral erg oubollig, erg onduidelijk en – last but also least – erg lelijk. Bovendien denk ik dat je deze boodschap op heel veel spannendere, originelere en dus betere/effectievere manieren kunt vertellen. Wat mij betreft is deze abri echt een gemiste kans!

      /   Beantwoorden  / 
  2. Redactie, Michael

    @Pjotr: Hoi, eindelijk is het gelukt dan, mooi. ;-) Maar ik verander niet van mening, hoor, ik vind dat dat stopcontact in één oogopslag een heel verhaal vertelt. Je moet eerst even nadenken, ook goed. Bovendien: de alternatieven voor deze uiting liggen niet voor het oprapen en zouden vast veel discussie geven intern. Dat vermijd je zo ook. Ouderwets goed.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.