Categorie: "Acties"

Zelfs hondenpoepreclame ingezet tegen beleid van John McCain

In Californië moet je het als eigenaar van een hond al helemáál uit je hoofd laten om drollen op straat te laten liggen. Maar soms liggen ze er toch, ondanks hoge boetes. Een reclameman (uiteraard), Greg Beauchamp van Granite Pass, bedacht deze Anti-McCain-vlaggetjes, met, onder diens naam, o.m. de woorden Economic Policy, Health Reform en Maverick Record (dit spotje al gezien?). Erg leuk bedacht. Doet wel denken aan de eerste poepstunt van het Nederlandse reclamebureau KesselsKramer, voor klant Hans Brinker Budget Hotel, dat als goedkoop moest worden neergezet. Al in 1996… Via Creativity Online in de VS.

Bruynzeel speelt met het logo ten behoeve van summersale

Beetje blauw, deze foto, maar dat lag niet aan het zonnige weer, die dag in Amsterdam Buitenveldert. Waar de kunstenaars van Bruynzeel maar eens zijn gaan spelen met het logo om tot dezeBruynSALE!-kreet te komen. Eigenlijk hoor je je logo met rust te laten, maar, ach, je moet ook klanten binnenhalen natuurlijk. Vandaar de uitverkoop, met kortingen van 30-50 pct; de consumenten zijn al zo spaarderig aan het worden, i.p.v. uitgeverig.

Koffers met krokodil om Schipholreizigers te wijzen op invoerregels

Reizigers die op Schiphol in aankomsthal 3 hun bagage van de lopende band halen kunnen daar een krokodil aantreffen. Geen paarse, niet van Ohra. Nee, van de Douane, die samen met Schiphol een ludieke actie ontwikkelde met reclame- bureau SWH om reizigers te herinneren aan de regels voor invoer van goederen uit het buitenland. De vuurrode koffers, waaruit de echt lijkende rubberen staarten hangen, zelf zijn voorzien van de boodschap: 'Hebt u iets aan te geven, ga naar de rode balie'. Leuk, maar effectief? We smokkelen er toch wat op los.. Tijdens de actie wordt op de monitoren boven de bagagebanden een filmpje getoond van de Douane met dezelfde boodschap. Meer info: Reizigersbagage. Via Molblog.

Obama overweegt tijdens de Olympische Spelen met spots te komen

Komen er tijdens de Olympische Spelen Obama-spotjes tussen die van General Motors, McDonald's, Budweiser en Nike? Zou wel eens kunnen. Het campagneteam van Barack Obama heeft namelijk bij NBC Universal geïnformeerd naar de kosten, onthult AdAge, 't Amerikaanse reclame- akblad. Van diverse pakketten zijn de prijzen opgevraagd, die variëren van een half miljoen dollar tot 4 miljoen (ze zijn er zelfs van 10 miljoen bucks). Waarnemers zeggen dat Obama kennelijk vol vertrouwen is al het gaat om het ophalen van meer geld en kennelijk zijn net ruimer wil uitgooien, nu via nationale reclame, om nog meer mensen -vooral vrouwen, schijnt het- te bereiken. ''Informeren is nog niet kopen'', reageerde een woord- voerder van Obama koeltjes.

Hemelreclame nieuw in de VS oftewel Flogos (vliegende logo’s)

Gemist vorige maand, maar snel toegevoegd. De nieuwste, maar primitieve vorm van reclamemaken in de VS, vliegende logo's, oftewel Flogo's. Elke 15 seconden pompt een machine een wit logo van zeep en helium de lucht in die bij goed weer -regen moet je niet hebben- een paar minuten tot wel een uur zichtbaar blijft. Bij de Amerikaanse ontwikkelaars van het bedrijf Flogo, die uit de special effects-industrie komen, willen ook gekleurde logo's brengen en woorden van wolkjes maken. Heel moeilijk, want de letters laten makkelijk los. Het bedrijfje claimt veel belangstelling voor deze ''milieuvriendelijke'' reclamevorm en heeft al vertegenwoordigers in Australië en Japan. Via Medium4You.

Tommy Hilfiger en Sony BMG maken samen TommyTV voor muziek

Nee, geen online muziekzender, is het vandaag gelanceerde TommyTV, maar een ''Global Music TV Concept.'' In goede samenwerking gemaakt met Sony BMG Europe. TH mixt al langer mode met muziek, The Hillfiger Sessions, zoals die al plaats hebben gevonden in Madrid, Berlijn en Amsterdam, m.m.v. Wyclef Jean en Kelly Rowland. Op TommyTV beelden van die concerten, met interviews met artiesten en nog veel meer. Er is b.v. ook een Hilfiger Auditions om muzikaal talent te ontdekken.

Doelbewust Oranje reclamekrant over goede doelen Oranjespelers

Een nieuw en uniek initiatief, de Doelbewust Oranje-krant, wordt begin juni in een oplage van meer dan een miljoen gratis huis-aan-huis verspreid in Nederland met daarin ondermeer aandacht voor de goede doe len waarbij o.m. bekende Oranje-voetballers zijn betrokken. Zoals Clarence Seedorf, Dirk Kuyt en Wesley Sneijder. Uitgeverij Aristo- Lenthe is bezig advertenties te werven en spreekt van een ''nationaal platform dat onafhan- kelijke informatie geeft over goede doelen aan donateurs en consumen- ten.'' Zie ook de website van Doelbewust. Er komen liefst 40 regionale edities in een oplage van elk 25.000 exemplaren gedragen door lokale (adverterende) onderne- mers; de reclamekrant bevat behalve artikelen en tips o.m. ook een speelschema voor het EK.