Categorie: "Acties"

Vrijdag 13 april is DS-spotdag meldt Citroën in advertentie

Geen ongeluksdag, je moet geluk hebben op vrijdag 13 april, DS-dag, concluderen we na het zien van deze Citroën-advertentie in verschillende dagbladen vandaag. Dan maak je kans om een jaar lang te rijden in een DS. Waarom? ”Omdat we blij zijn dat wereldwijd als 200.000 DS3, DS4 en DS5-en rondrijden, waarvan zo’n 9.000 in Nederland,” zegt de tekst, die, wat betreft de kleine lettertjes -die komen nog- in ene krant beter te ontcijferen zijn dan in de andere. Zie je er vrijdag de 13e eentje rijden? Sms dan DS spatie, het kenteken, naar 4414 en maak kans op zo’n jaartje. Uit alle smsen wordt morgen eind van de dag een winnaar getrokken. Nu die hele kleine lettertjes, en beetje een afknapper voor deze actie, wat mij betreft: ”Tip: ook bij de Citroën-dealer kan je een DS spotten. Ga snel langs en vergroot zo jou winkansen. Kijk op Facebook voor meer info. Smsen is gratis (m.u.v. de standaard sms-kosten van jouw provider).”

 

Douwe Egberts leent reclamebureau uit aan ondernemer in promotie koffiesystemen

Douwe Egberts inspireert het MKB’ heet de campagne die gaat lopen vanaf nu tot en met mei 2012. Als onderdeel daarvan maakt elke ondernemer bij aanschaf van een koffiesysteem kans op de gratis reclamecampagne ter waarde van 25.000 euro (wat de condities/eisen zijn om te winnen, of gewoon geluk, wordt niet duidelijk in het persbericht). Meer info hier. DE’s reclamebureau voor de zakelijke markt, de Nederlandse vestiging van Taxi Europe, heeft een prima reputatie, maar een aparte opdracht is dit wel: campagnes maken voor een makelaarskantoor, kapsalon of een tandartsenpraktijk. DE vroeg 500 MKB-ondernemers naar hun behoeftes op reclamegebied. “De helft van de ondernemers die meer met marketing en communicatie wil doen, zou hierbij graag extern (creatief) advies krijgen. Om sales te verhogen blijkt er bij MKB-ers in de eerste plaats behoefte te zijn aan een lokale en regionale advertentiecampagne. Als het gaat om adverteren online, geeft bijna 1 op de 3 ondernemers (28%) voorkeur aan een social-media-campagne op Facebook of Twitter en 20% aan een campagne waardoor de Google-ranking verbetert.”

Citroën trekt auto’s rode wintertrui aan als reclamestuntje

Lekker bezig met wintermarketing zijn ze, daar bij reclamebureau Euro RSCG, voor hun klanten Peugeot en Citroën. Na de tirolers van Peugeot, de Noorse truien voor Citroën, voor de inmiddels verstreken winterservice/veiligheidsdag van ze. Winterchecks, reclame usp nummer 1 voor auto’s lijkt het wel. In deze zonnige periode. En misschien blijft het wel mild weer. Of niet, kan ook. De rode trui is gemaakt van 10 kilo rode wol en twee kilo garen, meldt Reclameweek. ”Door heel Nederland” heeft het reclamebureau Citroëns aangekleed met deze trui, claimen ze.  ‘Zo wezen we mensen erop dat ze niet alleen zichzelf, maar ook hun auto klaar moeten maken voor de winter. Want een auto verdient toch ook een beetje liefde en warmte?’
 Haha. Van de verbaasde reacties van mensen die een aangeklede auto voor de deur aantroffen heeft de NL-vestiging van het Franse Euro RSCG bijgaand filmpje gemaakt. Leuk stuntje. Volgend jaar weer, zonde anders ;-)

Reclame-actie Citroën: twitter-race met Froukje de Both

Vanaf vanochtend live gegaan: de Citroën DS5 Twitterrace. Via Twitter kunnen deelnemers voor het eerst real time de genoemde splinternieuwe auto besturen. Het idee is een tool die Tweets in real time verzamelt om zo via live streaming de auto te besturen. Op die manier ‘ontstaat’ een tweepgestuurde eendaagse tour door Nederland met de nieuwe auto, meldt Marketing Tribune. De verantwoordelijke reclamebureaus zijn Euro RSCG en Perfect Fools. Leuke actie. Froukje de Both zou de auto daadwerkelijk besturen, naast haar zit een co-pilot in de vorm van tweets die haar de richting geven waarin ze moet rijden. Aan het eind van haar rit houdt de Both een bordje op met een boodschap. De eerste tweep die deze boodschap beantwoord wint de Citroën DS5. Een live video stream vanuit de auto wordt live uitgezonden via de Facebook-pagina. Bijgaand de teaservideo met uitleg van de actie.

Brutaal: na wiel, gloeilamp, computer, Heineken’s vriesglas

Heineken’s reclamemakers dollen vandaag met het vriesglas, waarmee je thuis Heineken Extra Cold kan maken. Als dé ontdekking van de laatste 36 jaar, haha, verneem ik uit de advertentie in de wakkere krant. Het dubbelwandige glas is nu beschikbaar in de actieverpakking. En we moeten naar de slijter/supermarkt rènnen vanochtend, want, waarschuwen ze, Op=Op. Kom op, Heineken, ik wil eigenlijk ook wel een ‘vriesglas’ om de cappucinno heet in te houden. En de cola ijskoud. Maak er maar een serie van: mede mogelijk gemaakt door… zoiets ;-)


Supermarkt Plus maakt reclame met een ‘Schoorsteenhoed’

Met een van Heineken afgekeken hoed, een ''Schoorsteenhoed'' en een gedichtje gericht aan prinses Amalia maakt supermarktketen Plus vandaag Sinterklaasreclame in de krant. Een staande advertentie, een halve pagina in beslag nemend. Dat hoge hoedje, met grappige Pietjes erop, is gratis bij vanaf 25 euro aan boodschappen, maar in een zeer beperkte  periode: vandaag, vrijdag en zaterdag. En Op=Op. Oja, dat gedicht, ondertekend door De Schoorsteen Piet, voor de liefhebbers nog even hier. ''Lieve Amalia, Mama heeft er misschien wel honderd, maar voelt zich nu toch wel een beetje bedonderd. Want met de mooiste van allemaal, ga jij straks aan de haal! Nog voor je vijfde jaar, draag jij al je eerste exemplaar. Eentje met Pieten in alle kleuren, en over de prijs kan papa niet gaan zeuren. Want als mama bij de Plus boodschappen doet, krijgt ze bij 25 euro aan boodschappen gratis de Schoorsteenhoed!'' Tja, zou Martin Bril zeggen.