Leuk om wekelijks te volgen. Iedere donderdagochtend wordt de The Top 10 Viral Video Ads Chart ge-update door Advertising Age. Zo krijgen we een indruk van de internationaal best bekeken commercials/virals, op basis van YouTube-bezoeken. Nieuw op de eerste plaats is, niet verrassend, de WK-inhaker van Nike, Writing the future genaamd (en gemaakt door reclamebureau Wieden + Kennedy Amsterdam). Die heeft de topplaats overgenomen van de rappende The Sienna Family, een commercial voor Toyota, gemaakt door Saatchi & Saatchi. Derde staat de relatief oude kijkhit Live Joy, die prachtige met de eveneens rappende rollerskate baby’s, van Evian (bureau BETC Euro RSCG). Via Visible Measures.
Lees ook:De hele rare reuzecommercial voor Toyota’s Familie Prius
Lees ook:Toyota Hilux-eigenaren praten zonder woorden in Australisch spotje
Lees ook:Welke oude hits? Dansen met nieuw Toyota Corola-spotje
Lees ook:Toyota’s visie op toekomst doet denken aan Minority Report
Lees ook:Koeien gaan joyriden in Toyota’s ‘onbreekbare’ Hilux-model
Als masterstudent voer ik een onderzoek uit naar het gebruik van online video! U zou een grote hulp kunnen zijn indien u deze korte enquête wilt invullen: http://www.thesistools.com/web/?id=140789
Thx!!!!!