”Proefpersonen gezocht” voor ”chocolade experiment.” Staat er in de advertentie vandaag in de Metro, allemaal in hoofdletters, maar niet van het chocoladeformaat. Maar PaulvdB -in het dagelijks leven journalist en docent HvA – trapt daar niet in. ”Côte d’Or zoekt dus gewoon goedkope figuranten voor commercial,” twittert hij. Helaas, had me graag gratis aangeboden, als chocjunk, maar ze zoeken vrouwen (25-45 jaar) voor dat ‘experiment’ op 9 maart a.s. Uit de advertentietekst: ”Côte d’Or wil met een uniek experiment onderzoeken of vrouwen chocolade intensiever ervaren als zij al hun zintuigen openzetten.” En dan komt het zinnetje dat de (deel?)doelstelling verraadt: ”De reacties zullen gefilmd worden en dit videomateriaal kan om niet worden gebruikt in diverse communicatie van Côte d’Or.” Ben benieuwd.
Lees ook:Hypnotiseur Peter Powers helpt met reclame Hyundai i30
Lees ook:Na ‘Evolution’ de ‘Real Beauty Sketches’ als spotje Dove
Lees ook:Honest Tea op zoek naar Honesty, naar eerlijkste stad VS
Lees ook:De reclame-trailer van ‘meesterwerk’ film Boyhood
Lees ook:Tandartsen bepleiten voortduren experiment vrije tarieven in advertentie
Waar moet je je eigenlijk melden?
Onderaan die advertentie stond ook: stuur een mail en een korte motivatie waarom u mee wilt doen naar [email protected] (aanmelden kan tot uiterlijk 25 februari)
Klinkt als een goeie actie. Ik stuur m’n vriendin erop af!
Oké we laten ‘t maar staan, omdat chocoladespam toch anders smaakt dan gewone spam