Van de 10 voor de maand JUNI door de STER genomineerde commercials gaan er, zoals gebruikelijk, drie door naar de halve finale van de Gouden Loeki-competitie in december dit jaar. Na de stemming over de leukste/beste commercials van de maand door het Nederlandse kijkerspubliek is de uitslag, zoals gemeld door de STER: eerste werd, zoals verwacht (en ook gehoopt), Beter Horen met Ajacied Luis Suarez (reclamebureau TBWA\Neboko), tweede World Wildlife Fund-WNF/Aap in nood (eigen productie) en derde KPN/Buitenland bellen (wederom N=5). Voor de volgorde van de andere zeven van de tien genomineerde commercials voor juni zie de overlees. PS En nu weer op ‘t veld scoren, Luis!
Adverteerder | Naam commercial |
1. Beter Horen | Suarez |
2. WNF | Aap in nood |
3. KPN | Buitenland Bellen |
4. McDonalds | Stedentrip |
5. Bol.com | Handshake |
6. Efteling | Sprookjesbos |
7. Panasonic | Vrijheidsbeeld |
8. ABN Amro | Stuntvliegers |
9. Min. van Defensie | Banaan |
10.Min. van Defensie | Kas |
Lees ook:Gouden Loeki 2009: kiezen uit 10 genomineerde spots/JUNI
Lees ook:Gouden Loeki winnaars voorronde JULI: Heineken, C1000 en Anti-discriminatie/Postbus 51
Lees ook:Gouden Loeki winnaars voorronde MEI: Heineken, KPN en M&M’s
Lees ook:Gouden Loeki’s juni nomi’s: Bol, Dance4Life en Essent
Lees ook:Gouden Loeki winnaars voorronde AUGUSTUS: Suzuki, KPN en ABN Amro