De televisie waar Apple volgens de geruchten aan werkt, zou de mogelijkheid bieden commercials over te slaan. Daarvoor zouden gebruikers dan wel een abonnement moeten aanschaffen. Dat schijft voormalig Wall Street Journal-journalist Jessica Lessin volgens NU.nl. ”Om reclameblokken over te slaan, zouden gebruikers van de nog te verschijnen Apple TV een abonnement op een dienst moeten nemen. Met dat geld zou Apple de kabelaanbieders compenseren voor de reclame die gebruikers door het overslaan niet gezien hebben.” Apple is volgens Lessin
al een jaar in gesprek met kabelaanbieders over het aanbieden van live en on-demand televisie via Apple TV. Waar de gesprekken in eerste instantie met horten en stoten verliepen, zouden de onderhandelingen de laatste tijd serieuzer zijn geworden schrijft ze.
Of de toekomstige Apple TV een heel televisietoestel wordt, of zoals nu een los kastje blijft, is nog niet duidelijk. Aldus het bericht van NU.nl.
PS Leuk blog, Reclamewereld?
Lees ook:Komst reclamevrije betaalversie YouTube gemeld
Lees ook:iTunes Radio: elke 15 minuten reclame, elk uur videoreclame
Lees ook:iPod-spotje misbruikt om Frans Oh Mi Bod sexspeeltje te promoten
Lees ook:Apple spotje voor U2′s gratis ‘Songs of Innocence’ iTunes album
Lees ook:Ruim 40% van de filmpjes op YouTube bevat al reclame