Hij heet Lightbox, en is te vergroten als je er met je muis over heen gaat, maar interessanter nog, Google-adverteerders betalen alleen als consumenten de advertentie ook echt uitvergroten. Dat meldt de Emerce-site. Google demonstreerde het nieuwe formaat tijdens het congres Advertising Week in New York. Het bedrijf heeft het formaat al uitgebreid getest en zegt dat het de interactie met gebruikers bevordert, wel zes tot acht keer zoveel als bij standaard click-to-expand advertenties. Belangrijk is dat Google niet per klik wil afrekenen, maar per vergroting. Op de advertentie wordt
volgens het bedrijf minder vaak per ongeluk geklikt. Bij andere advertentieformaten moet de adverteerder dan alsnog betalen. Het nieuwe formaat is verder te gebruiken met rich media als YouTube-video’s, games en foto’s. Vooralsnog is de Lightbox alleen voor desktop pc’s bedoeld, niet voor mobiele telefoons. Diverse adverteerders zouden er al mee aan de slag zijn gegaan, maar het is nog niet duidelijk wanneer het formaat officieel wordt uitgerold, meldt Emerce op basis van het Adwords blogspot-bericht.
Lees ook:YouTube wil gaan verdienen via reclamespots meteen na filmpjes
Lees ook:Google TV als entertainment device uitgelegd in reclamepromo
Lees ook:Google met video Mentos-Cola in videosponsoring
Lees ook:‘La Bamba’-reclame van Google voor magische vertaal camera
Lees ook:Best Bekeken Online Spotjes ter Wereld 2010 (Google/MT)