Categorie: "Reclame-parodie"

ZunePhone aangekondigd in nieuwe ”commercial” van Microsoft

Hoge bomen… Zielig voor Microsoft, een klein beetje dan. De zoveelste -wel geestige- reclameparodie uit de stal van Apple-fans (of M-haters): de zunePhone, ''binnenkort op de markt.'' Gevolgd door een grappige zunePhone-afkraker van begin dit jaar, toen nog niet bekend was hoe de iPhone eruit zou zien. Doodzwijgen is erger voor Gates c.s. (via Adrant) Voor de volledigheid: Zune is de muziekspeler van Microsoft, waarmee het de iPod te lijf wil gaan. Is pas volgend jaar tekoop in Europa. Bezit harde schijf en fm-radio en kan muziek uitwisselen met andere Zunes).

Met sperma erin, claimt ‘spotje’ over nieuwste Heinz tomatoketchup

Heinz van de tomatoketchup, nodigt bloggers uit -en ze zijn noch de eerste, noch de laatste met dat briljante idee- om consumenten eigen ketchup-commercials in te zenden. Nou, dan kan je wat verwachten. Deze is geestig en zet dat hele idee van User Generated Content (sorry voor die term) te kakken. En geheime ingrediënten, altijd spannend… Parodiespotje is gemaakt door de KetchupFriends (zie hier meer filmpjes van ze). Maar Adrants's Angela Natividad vraagt zich wel af of die vrienden in het geniep soms verbonden zijn aan Heinz… ''If so, that's a risky brand move that maybe wants rewarding. We'll keep mum about your dark side, Heinz. Don't worry,'' schrijft ze. Leuk.

Supermarkt op stelten gezet voor Riva koffie-dansspotje plus parodie

Het fantastische OK Go-filmpje op YouTube kreeg duizenden volgers, logisch. Ook commerciële. In Australië werd op basis ervan in een supermarkt een commercial gemaakt door de Trolley Dancers, voor merk Riva Instant coffee (muziek, meldt iemand op YouTube, is van de Australische band Paper Scissors). Maar Australië kent ook een satirische show (van ABC) waarin ze reclame op de hak nemen in het onderdeel The Ad Road Test… Zie hoe er in een echte supermarkt op die act wordt gereageerd. Geestig. KLIK HIER voor de parodie. Wel even stukje doorspoelen naar tweede item. Via Duncan's TV.

Breakdance-parodie: Citroën C4 tegen Citroën 2CV

Heerlijk, zo'n parodie op die breakdancende transformer van Citroën, de bekende commercial met de C4, Alive with technology. In die ring duikt opeens een ander familielid uit een ver verleden op, de eend, ofwel de Citroën 2CV. De tekst, de film is Engels: Zero technology. Eerst de parodie (zie ook ''gewone'' transformers van Nissan en Saab HIER).