Advertentie met homo’s unicum juwelier Tiffany & Co

Tiffany gay kleinerTiffany & Co., de beroemde, oude Amerikaanse juweliersketen opgericht in 1837!, slaat een nieuwe weg in op reclamegebied door voor het eerst een homostel af te beelden. Knappe mannen, maar geen professionele modellen, want een echt Newyorks paar met trouwplannen. En verlovingsringen behoeven. De uiting is onderdeel van een serie advertentie met wisselende stellen. Het fraaie zwart/witte beeld is van modefotograaf Peter Lindbergh. De Will You?-tekst is ook anders dan verwacht en offbeat. En maar even onvertaald gelaten. “Will you promise to never stop completing my sentences or singing off-key, which I’m afraid you do often? And will you let today be the first sentence of one long story that never, ever ends?

In 2014 was 55% van de Amerikanen (en 80% van jonge mensen) voor het homohuwelijk, blijkt uit gegevens van onderzoekbureau Gallup in de VS. Maar, zegt bron Cosmopolitan, maar de media in de VS stonden bol van de berichten over de beslissing van Tiffany & Co.: ”Het homohuwelijk tolereren en het omarmen zijn twee zeer verschillende dingen. Daarom is het prachtig om te zien dat Tiffany’s dit issue belicht. Homostellen kunnen nu eindelijk net als hetero’s in het openbaar meedoen met dat zo belangrijke symbool van echte liefde, het kopen van verlovingsringen.”

Lees ook:Tiffany New York-juweliers adverteert met opening PC Hooftstraat
Lees ook:Unilever weer grootste adverteerder van Nederland in 2009
Lees ook:Als je niets anders meer weet: reclame op je body
Lees ook:Aantal personeelsadvertenties 40 pct omlaag (alleen zorg & welzijn adverteert nog hevig)
Lees ook:Prominente politici in Amerika in pro homohuwelijk-spotje

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.