Categorie: "Buitenreclame"

Ook in Amsterdam reclame gemaakt voor 16e editie Art Rotterdam

Art Rotterdam 2015De beurs om opkomend talent te ontdekken.’ De 16e editie van Art Rotterdam, met als hoofdsponsor Citizen Hotels, wordt weer gehouden in de Van Nelle-fabriek van 5-8 februari. Meldt deze buitenreclame-uiting, onlangs gesignaleerd op Amsterdamse abri’s (KLIK erop om te vergroten). En waarom ook niet. Bezoekers worden er (weer) geïnformeerd over de laatste ontwikkelingen binnen de beeldende kunst. ”Met verschillende benaderingen van jonge kunst in uiteenlopende tentoonstellings-

Gouden Loeki 2014: Buddyhond van KNGF gemaakt door reclamebureau Selmore

De Gouden Loeki voor de leukste dan wel populairste, door het Nederlandse kijkerspubliek gekozen commercial van 2014 is vanavond gegaan naar Buddyhond van KNGF, gemaakt door reclamebureau Selmore. Een a-typische winnaar want verre van humoristisch. De shortlist van vijf werd verder gehaald door Klushondje/Gamma (van reclamebureau Joe Public), Moestuin (in top 3)/Jumbo (Alfred) en Flappie (in top 3) & Kijk, Zwarte Piet/Bol.com (Etcetera). De vijf werden door het Nederlandse publiek via telefoon en sms vanavond gekozen uit een longlist van 10 spotjes. De runner-up was Flappie. Daarop moest voorts tijdens de uitzending worden gestemd. Als 4e eindigde Klushondje, 5e was Zwarte Piet. Presentatrice van de laatste live tv-show op NPO1 was Sophie Hilbrand vanuit de Gashouder in A’dam. De 20ste Gouden Loeki -zie ook lees verder- werd aan de winnaars overhandigd door de competitie-organisator, Ster-directeur Arian Buurman, die het belang van reclame-inkomsten voor de financiering van de Publieke Omroep benadrukte.

Staatsloterij zorgt met Oudejaarstrekking voor vuurwerk met buitenreclame

Staatloterij vuurwerk buitenreclameDe Staatsloterij zorgt met de Oudejaarstrekking inzicht door het hele land voor ‘vuurwerk’ in de buitenreclame -Abri’s en Mupi’s- van exploitant JCDecaux. Zonder geknal, hoor. Hiermee wordt de aandacht gericht de hoofdprijs en wel op 50 locaties in acht grotere steden t/m 30 december. Aan de buitenreclame ‘special’ werkten ook mee Universal Media en reclamebureau Lemz, meldt een -dat mag ook wel eens gezegd worden- prima geschreven persbericht van JCD vandaag. Details in overlees.

Online ‘topfilms’ gratis bij McDonald’s meldt reclame

McDonalds bushokje filmsNa die amazing no logo campagne van McDonald’s onlangs, we wachten nog op onderzoekresultaten bij Reclamewereld, nu een gewone actie uit een Amsterdams tramhokje geplukt. Maar wel een leuke, met de vrije feestdagen in het vooruitzicht: McD geeft online films cadeau bij een ‘Groot Voordeel menu’ of -ze doen ècht hun best om gezond eten te stimuleren- ‘Salade menu.’ Ook recente speelfilms zijn beschikbaar, blijkt uit de abri reclame (KLIK erop om te vergroten), waarin als voorbeeld The Wolf of Wall Street wordt getoond. Op de site zie je welke 50 ‘topfilms’ worden aangeboden

Leren navigeren met sterren kan jeugd in Kerstvakantie meldt Scheepvaartmuseum-reclame

Pappa, navigeren hoef je toch niet te leren, dat gaat toch automatisch met dat schermpje in de auto?‘  In Het Scheepvaartmuseum ontdek je dat navigeren veel meer betekent, ook op de zee. Die in onze genen zit, meldt de site. Aan het Amsterdamse Kattenburgerplein kScheepvaartmuseum Kerstvakantieun je je laten verrassen door de tentoonstellingen en het fraaie Zeemagazijn, maar bijgaande reclame-affiche ‘Navigeren kun je leren‘ is er speciaal voor kinderen (en ouders) tijdens de komende Kerstvakantie. Dus van zaterdag 20 december tot en met zondag 4 januari. Dan zijn er elke dag extra activiteiten voor kinderen én ouders, zoals het dat leuke familieprogramma ‘Navigeren kun je leren’ (6+) waarin je leert hoe je op zee zo snel mogelijk van A naar B kunt komen. Met de sterren als kompas om zo snel mogelijk

Tuk Tuk-reclame Frank Lammers voor Sinterklaas Gala voor Volwassenen

Sinterklaas gala volwassenenLeuk, acteur Frank Lammers -tegenwoordig bekend als de sukkel van Jumbo- die nu reclame maakt voor, voluit, het Eerste Amsterdamse Sinterklaas Gala voor Volwassenen. Vanavond in de Amsterdamse Stadsschouwburg, om 20.00 uur. Daarom racen we deze huisvlijtfoto nog even op Reclamewereld.  Voor 18+. ‘ Zie ook de promo. Bestellen kan nog via ssba.nl/sint. ”Het Eerste Amsterdamse Sinterklaasgala voor Volwassenen (de 9e editie!) is een ouderwets strenge avond, waar deugden en

Björn Born wil gevonden worden dankzij lust-reclame

Borg Bjorn Lust en FoundTo be found, one has to have lust.’ Lezen we onlangs op een waterkoude ochtend in Amsterdam. Maar daar trekken de twee op de reclame-affiche van Björn Born zich weinig van aan. Bovendien weten ze ook wel die tekst nergens op slaat als statement. Gaat het misschien wat minder met dat ooit uiterst succesvolle merk ondergoed van de voormalige tennisgigant? Want zo nadrukkelijk op de sekstoer, met ook nog eens als slogan Made for love… Affiche te klein om goed te kunnen bekijken? KLIK erop om wat te

Grote kat van Whiskas heeft ‘t alleen maar goed in de reclame

Whiskas kattenMooi plaatje in de abri’s deze week. Twee katten. Lekker maffen. Buikje vol. ”Precies wat ze van nature nodig hebben…Whiskas. En op de site staat nog: ”Jouw kat heeft dezelfde instincten als grote katten, geef ze (..)” Lief allemaal (KLIK erop om reclame-uiting wat te vergroten). Maar. Onlangs toonden we op Reclamewereld enkele hele andere reclame-uitingen rond kleine en grote katten. Die laatsten liggen er namelijk in het echt minder leuk bij. Want gevangen in een dierentuin of -nog even- loslopend in de natuur, waar ze in snel tempo dreigen te verdwijnen. Zie maar hier en hier. Leuk ideetje voor Whiskas: ga die grote katten-fondsen

We Are Public maakt reclame voor jazz, opera, theater en meer

We are public 2Mooie kleurencombi’s is anders, maar dát valt op, die reclame-affiches van We Are Public. Voor een jazz concert, opera, theater en arthouse film. Deze week gefotografeerd in Amsterdam Buitenveldert (KLIK erop om wat te vergroten). Maar wat is dat eigenlijk, We Are Public? Hèt nieuwe cultuur- lidmaatschap, kort samengevat. Ik doe lekker makkelijk en citeer de site: ”In samenwerking met ruim 40 toonaangevende cultuurinstellingen geeft We Are Public je maandelijks toegang tot een scherpe selectie van zo’n 30 concerten, dans- en theatervoorstellingen, films en exposities. De helft van je bijdrage gaat naar de instellingen en de makers van de voorstellingen die je bezoekt. Zo ervaar je prachtige programma’s én draag je bij aan een divers en avontuurlijk cultureel aanbod. Maandelijks toegang tot zo’n 30