Het Belgische bier Jupiler van brouwerij Inbev is, zoals bekend sponsor van de eerste divisie voetbal. Lastig voor Helmond Sport, waar Bavaria al sinds jaar en dag hoofdsponsor is. Bij Inbev, maker van het bier van Jupiler, zitten ze er niet mee dat de naam Jupiler in Helmond vervangen is door drie puntjes. "Die borden hebben misschien nog wel een hogere attentiewaarde dan de oorspronkelijke borden", vermoedt Patrick Brand, die bij Inbev de marketing van Jupiler verzorgt. "We hebben er al heel wat media-aandacht mee gekregen. Dus heel erg ongelukkig zijn we er eerlijk gezegd niet mee," citeert
het Eindhovens Dagblad hem. Meer slecht Helmonds nieuws voor Jupiler. De stewards van het stadion De Braak krijgen om dezelfde reden geen nieuwe kleding met daarop de concurrerende biernaam. Maar iets anders spannends, zoals Albema/Robema of Atlant Groep. Sportief: Inbev alle begrip voor de houding van de Helmond Sporters.
(Foto: Ton van de Meulenhof)
Lees ook:Veel stuntwerk in ‘Amerikaans’ spotje voor Belgische Jupiler
Lees ook:Rijdende reclamewagen Piet de Haas introduceert ‘spam op wielen’
Lees ook:‘Jup Holland Jup’ zegt Jupiler in finale-inhaker WK Voetbal
Lees ook:Jumbo begint ook met afhaalpunten en webwinkel onthult advertentie
Lees ook:Rabobank leidt top-3 van grootste Nederlandse sponsoraars
Tja, het is inderdaad maar hoe je het bekijkt. Het (bier)glas is halfvolf of halfleeg.
De kwestie hoog opspelen is gevaarlijk en kan zich alleen maar tegen Jupiler keren. Wijs dus om het zo te spelen.
En wijs van Bavaria om hier geen toestanden over te maken.