Van de 10 voor de maand MEI door de STER geselecteerde commercials, de longlist, gaan er, zoals gebruikelijk, drie als maandnominaties door naar de halve finale van de Gouden Loeki-competitie in december dit jaar. Na de stemming over de leukste/beste spotjes van de maand april door het Nederlandse kijkerspubliek is de uitslag, zoals gemeld door de STER: eerste werd Of naar Nick en Simon/C1000 (reclamebureau Y&R Not Just Film), gevolgd door Kinderen Scheiden Niet/SIRE (180 Amsterdam) en als derde maandnominatie: Ongelukje/McDonald’s (TBWA\Neboko) . Zie de overlees voor nummers 4 t/m 10 op de longlist van de 10 mei-commercials.
Adverteerder | Titel |
1. C1000 | Of naar Nick en Simon |
2. Sire | Kinderen Scheiden Niet |
3. McDonalds | Ongelukje |
4. Albert Heijn | Vliegende Hollander |
5. Volkswagen | Liever een Polo achter je |
6. Grolsch | Plop |
7. Optimel | Toetje |
8. Brand | Meer Hop Krat |
9. Beter horen | Ruud Gullit |
10. Mona | Mona Kersen |
Lees ook:Gouden Loeki: kiezen uit 10 spotjes voor mei-nominaties
Lees ook:LOI, Pearle en Sunweb zijn januari-nominaties Gouden Loeki
Lees ook:Gouden Loeki-nominaties oktober: 1. Bol.com/Takelauto, 2. Friesland Bank/Kelder en 3. SIRE/Spel
Lees ook:Gouden Loeki’s april nomi’s: Nat. Nederlanden, Bavaria, Bol
Lees ook:Gouden Loeki winnaars voorronde MEI: Heineken, KPN en M&M’s
0 reacties op “Nick & Simon/C1000, Kinderen en scheiden/SIRE en Ongelukje/McDonald’s: drie mei-nominaties Gouden Loeki”