Categorie: "Varia"

Herfst in het landschap in de reclame voor jong/oud

LandschapFF geen voetbal meer. In de -hopelijk oneindige- serie Weer Eens Wat Anders In De Reclame- een advertentie voor het Nederlandse Landschap. Een weer eens wat ander goed doel. En wat blijkt? Het is weer eens De Week Van ook, deze week. Van het Landschap, dus. Kom daarvoor dit week-end naar Kerkebosch, Zeist, meldt bijgaande reclame-uiting, geplukt uit krant Metro vandaag (KLIK erop om te vergroten, waardoor de tekst leesbaar wordt). En woensdag 21 en donderdag 22/10

Bijlmerbajes in Amsterdam gaat in de reclame, want te koop meldt Biedboek

BijlmerbajesDe officiële advertentie van het Rijksvastgoedbedrijf, onderdeel Ministerie van Binnenlandse Zaken, heb ik nog niet gezien, maar kan niet lang duren. Voor de Bijlmerbajes, want staat te koop. Meldt de site Biedboek (eigenlijk moeten we Facebook dus Gezichtboek gaan noemen, in goed Nederlands ;-) ). Officieel genaamd Penitentiaire Inrichting Overamstel Amsterdam (KLIK erop om te vergroten). De gewenste bestemming is nog een tikje vaag omschreven, meldde de Amsterdamse krant Het Parool zaterdag: ‘maatschappelijke doeleinden.’ Het volledige complex

Amsterdam tekent met GGD ‘Stop kindermarketing ongezonde voeding’ als eerste Nederlandse gemeente

Amsterdam ondertekende deze week als eerste gemeente van Nederland, samen met de GGD, de Alliantie die pleit voor verbetering van de wetgeving over kindermarketing ongezonde voeding. Dat meldt een persbericht van die gemeente. Met de ondertekening van de Alliantie -voluitAmsterdam kindermarketing Alliante Stop Kindermarketing ongezonde voeding- wil wethouder Zorg, Eric van der Burg, strengere regels om de marketing van ongezonde voeding gericht op kinderen een halt toe te roepen. ”De Alliantie dringt aan op de volgende maatregelen: 1. Er mag alleen reclame gemaakt worden voor gezonde

Groen bloed doet mens goed zegt Maandag-reclame

MaandagDe prijs van de onduidelijkste advertentie deze week gaat nu al naar het bedrijf Tot Maandag. Herstel, naar Maandag. Groen bloed doet goed luidt de kop boven de uiting van een hele pagina die ik vandaag uit de Volkskrant plukte (KLIK erop om wat te vergroten, staat ook in gratis dagblad Metro). Huh? Dan denk ik aan het milieu. Maar nee, de URL-loze (!) advertentie is van een organisatie die interim professionals in de publieke sector detacheert. Binnen de overheid, het onderwijs, de gezondheidszorg en bij woningcorporaties. Mensen met groen bloed. Hadden ze eerst een

Foodwatch start Meldpunt Misleiding voor reclame-uitingen

Meldpunt MisleidingAlwéér een plek waar je kan klagen over reclame. De zoveelste. Van tv-rubrieken tot officiële instanties. Foodwatch is deze week Meldpunt Misleiding gestart, zo is te lezen hun site. Consumenten kunnen hier klachten kwijt over reclame voor voedingsmiddelen die zij misleidend vinden. ”Foodwatch zal de binnenkomende klachten onderzoeken en beoordelen. Dit kan leiden tot

Nieuwe online supermarkt Picnic treedt naar buiten

Picnic online supermarkt‘Naar aanleiding van het artikel in het Algemeen Dagblad van vandaag bevestigen we dat de nieuwe online supermarkt Picnic in de loop van september van start zal gaan.” Zegt het bedrijf in een persbericht op de site vandaag. Mooi skoep van het AD. De reclame-campagne zal volgende maand ongetwijfeld losbarsten. Wie ‘m gaat maken is mij nog niet bekend. Zie bijgaand het logo en meer. Er

Waarom zijn Franse autospotjes zo raar vraagt NRC Q aan Peugeot en Citroën

”Een zoetwatervis die de zee in zwemt – zijn dood tegemoet, of een getatoeëerde draak die tot leven komt. Is het je wel eens opgevallen dat de logica in autoreclames, en in die van Franse automerken in het bijzonder, meestal ver te zoeken is?” Vroeg redacteur Sam de Voogt van NRC Q zich gisteren af, ter gelegenheid van de publicatie van de halfjaarcijfers van PSA, het moederbedrijf

Loeki de Leeuw weer in de spotlights gezet na afwezigheid van tien jaar

Loeki. Tien jaar geleden was de ‘reclame anchor’ voor het laatst te zien in de reclameblokken van de STER, meldt omroepplatform Spreekbuis. ”Nederlands bekendste leeuw heeft in die jaren niet stil gezeten. Nu kijkt Louise Geesink-dochter van Loeki’s geestesvader Joop Geesink- om zicLoeki de Leeuwh heen om een vernieuwde doorstart te bewerkstelligen voor haar leeuw.” De site lanceerde een speciale pagina met interviews, documentaires en video’s. In een Spreekbuis.nl-interview geeft Louise Geesink aan dat ze de laatste jaren steeds drukker is geweest met haar werk voor de succesvolle kinderkarakters Woezel en Pip. Hierdoor is Loeki de Leeuw wat ondergesneeuwd. Geesink: “Het leeuwtje begon te mopperen. Als ik Loeki aankijk zie ik een nog steeds leuk vitaal beestje. Met een nieuw jasje aan is hij totaal niet gedateerd. Het wordt