Categorie: "Varia"

Salvo Sports maakt vrouw onvriendelijke anti-reclame met wasvoorschrift

Prachtig, dit relletje, helemaal in Indonesië. Fabrikant Salvo Sports daar heeft via Twitter excuses aangeboden voor een zeer vrouw onvriendelijk wasvooSalvo shirtrschrift in één van de shirts die het verkoopt. En wel gisteren, op de Internationale Dag van de Vrouw van de VN. Shirtjes van het Indonesische Super League team Pusamania Borneo bevatten een label met de tekst: ‘Wasvoorschrift: geef maar aan je vrouw, het is haar werk.’ Zo melden onder meer Metro en BBC News. Veel ophef, natuurlijk, meldt dagblad Metro, want seksistisch volgens sommige critici. Dus veel anti-reclame vor Salvo Sports. En

Gestrand Zuidas schip maakt geen reclame voor Hiswa (alleen een beetje)

Zuidas boot 1Zuidas boot 2Zuidas boot 3Nog tot eind deze maand te bezichtigen op het Gustav Mahlerplein aan de Amsterdamse Zuidas, een zeewaardige, luxe motorboot, de Fortuna. Het lijkt een reclamestunt voor de Hiswa, maar is dat niet (KLIK op foto’s om te vergroten). Dit is namelijk kunst, jaja. Het schip werd geleend door een werf in het noorden van het land. Volgens stadsdeel Zuid is het kunstwerk van Leonard van Munster, getiteld Fortuna, ‘een tijdsbeeld kenmerkend voor de roerige periode waarin onze

Wees meer menselijk adviseert Reebok in spotje

‘Are we weirdos?’ Kunnen wij obsessief en extreem bezig zijn? Jaaaaa zegt Reebook in de VS in deze Be More Human-commercial. En waarom dan wel? Om beter te zijn. Punt. Dan ben je meer mens. En dat kan je bereiken, als je Reeboks om je voeten hebt, zegt de fabrikant. Op de achtergrond als muziek Run Boy Run van Woodkid. Pretentieus met schoenen: ”And it’s not just about being able to lift more,

Wereld vergaat net als batterij zwarte god sterft toont Mophie in spotje

Myke T op You Tube: ”a black jesus.. i cant wait to see all these white dude hate on this commercial.’ Gelukkig valt het wel mee. In de SuperBowl-commercial ‘All-Powerless‘ van Mophie in Californië, met slogan ‘Stay Powerful‘, verging gisteravond en passant de wereld. En dat werd supervet in beeld gebracht. Moet wat gekost hebben, wow,

Kaartverkoop Five Zero jubileumconcert Golden Earring in Ziggo start meldt advertentie

Golden Earring ZIggo 12 decGolden Earring bestaat dit jaar een halve eeuw en viert dat op 12 december in de Amsterdamse Ziggo Dome met een jubileumconcert genaamd Five Zero. De ticketverkoop voor 12/12 start morgen/vrijdag, meldt een aankondigingsadvertentie in De Telegraaf van vandaag (KLIK erop om wat te vergroten). Verwezen wordt naar Ticketmaster, tfnr 0900-3001250 of de voorverkoopadressen. De groep werd in 1961 opgericht door de toen dertienjarige gitarist George Kooymans en de twee jaar oudere bassist Rinus Gerritsen, maar pas

Spotje over online verkoop puppy teruggetrokken door websitebouwer GoDaddy

Go Daddy puppyGo Daddy puppy 2Slechts enkele uren nadat de Amerikaanse websitebouwer GoDaddy haar voor de SuperBowl bestemde commercial had laten zien is-ie alweer teruggetrokken. Ook van YouTube. Het spotje is grappig bedoeld, maar dat vonden maar weinig kijkers. Het regende van de soms heel emotionele klachten. Via online wordt Buddy, een schat van een puppy verkocht; hondjes doen het immers goed in de reclame, ook in de VS. HIER op de site van AdAge is-ie nog te ZIEN. Het spotje wordt vervangen

Reclamevrij en onbeperkt terugkijken voor €4 per maand door RTL geïntroduceerd

RTL XL iets nieuwsRTL Nederland heeft een nieuwe dienst gelanceerd, waarbij het mogelijk is om voor €4 per maand onbeperkt en zonder reclame programma’s te kijken op terugkijkdienst RTL XL. Dat heeft de zendergroep gecommuniceerd, zo meldt de Mediacourant. De dienst komt náást NL Ziet, het gezamenlijke terugkijkplatform van NPO, RTL en SBS. Die dienst maakt het mogelijk om voor €8 per maand programma’s van álle grote Nederlandse omroepen terug te kijken zonder reclame en in hoge

‘Logisch dat ik niet meer in Albert Heijn mag komen’ zegt Jumbo-acteur Frank Lammers in interview

Frank Lammers is de afgelopen jaren in tal van films en series te zien geweest. Relatief nieuw is het hoofdstuk Jumbo. Samen met Maike Meijer (Toren C) speelt de Brabander in de commercials van de van oorsprong Brabantse supermarktketen. Hoe kijken zijn collega’s daar tegenaan, reclamFrank Lammerse is toch eigenlijk not done? Vraagt De Telegraaf’s Marcel Frost in de marge van een groot interview met Lammers als acteur in de krant van zaterdag j.l. Spottend: ”Ik zeg Michiel Huisman, George Clooney, Frank Lammers! Het klopt dat het lange tijd niet kon, maar dat morele gedoe is er nu wel af. En ik heb ook een gezin”, zegt hij, doelend op de ongetwijfeld prima vergoeding van Jumbo. ”Ik heb zo’n 35 films gemaakt. In Amerika was je dan klaar geweest, financieel, maar hier niet. Dat is ook helemaal niet erg, ik werk graag voor mijn geld. Maar Jumbo geeft wel wat meer rust. Ik sta er ook achter, het zijn

Handige Harrie bij Lidl kopieert ‘Snelle Jelle’ als ‘Vlugge Japie’

Vlugge JapieSnelle Japie beterEen mondvol, die kop. ”Handige Harrie, die kopieer manager van Lidl”, grapt Alfred Dekker ‏@pr8sport  snedig per tweet, met óók nog eens een knipoog naar de naam van AH’s voormalige supermarktmanager-in-de-reclame. We nemen de post van Alfred -hey is dat niet het reclamebureau van Jumbo, haha)- graag over, met dank. Benieuwd