Categorie: "Evenementen"

Mozart’s Don Giovanni in Utrechtse Werkspoorkathedraal meldt buitenreclame

Don Giovanni UtrechtDon Giovanni is een enorme verleider, duizenden vrouwen heeft hij op zijn beroemde lijst staan. ‘Nooit is hij gehinderd door zijn geweten. Tot hij op een avond een moord pleegt…’  Het is maar opera, hoor ;-) . Vanaf medio volgende maand is Mozart’s Don Giovanni door Holland Opera op locatie in de Werkspoorkathedraal in Utrecht (KLIK op buitenreclame om te vergroten), geregisseerd door Joke Hoolboom. De productie is ism orkest de Nieuwe Philharmonie Utrecht onder leiding van Johannes Leertouwer. De

Louisa & Rosanna in Pride Week Special-reclame vrouwenzender TLC

Ook TLC, dat zich dé non-fictie lifestyle vrouwenzender van Nederland noemt, gaat aandacht besteden aan de komende Gay Pride in AmsterdaTLC Pridem. Op de zender wordt vanaf a.s. maandag 1 augustus de liefde gevierd met onder andere de Louisa & Rosanna Pride Special, blijkt uit bijgaande advertentie vanochend in de Volkskrant (KLIK erop om te vergroten). Het advies van de tv-zender, zusje van onder meer Discovery: Wees jezelf. Hou van wie je wilt! En daar sluiten we ons natuurlijk bij aan, bij Reclamewereld. De site geciteerd over het ‘unieke Limburgse liefdeskoppel’: ”Louisa & Rosanna droomt ervan om een gezin te stichten. Ze realiseren zich dat het als transgenders niet eenvoudig is om deze droom te

Super Hero Summer bij Madame Tussaud in Amsterdam meldt reclame-affiche

TussaudLift a car with Hulk.’ En: ‘Step into Iron Man’s Lab.’ En ten slotte: ‘Immersive Marvel Avengers experience.’ Daaraan denk je toch niet meteen als de naam Madame Tussaud valt ;-) . Toch wel, blijkt uit bijgaande buitenreclame-uiting (KLIK erop om te vergroten) in Amsterdam. Madame Tussaud daar viert een Super Hero Summer waar je kunt helpen om het universum te redden. Maar ook om Thor’s Hammer op te tillen ;-) .

Windsurfer Dorian van Rijsselberghe ‘ondersteund’ door Samsung in Rio-spotje

Kut reclame‘ zeggen Satan is Our Hero en Divizor. ‘Jaa echt,’ voegt Erik De Jong toe. #DoWhatYouCant laten en alles roepen moet ook kunnen zegt  adverteerder Samsung Mobile ook vast ;-) . Over dit korte spotje van Samsung Mobile, dat windsurfer Dorian van Rijsselberghe ‘ondersteunt’ op weg naar OS Rio 2016. Van Rijsselberghe won olympisch goud in London in 2012 en doet er alles aan om zijn titel

Gratis kaartjes pretparken in de reclame bij … Wijnvoordeel.nl

Wijnvoordeel pretparkenAls de kinderen nu maar niet gaan jengelen: ”Papa, wanneer koop je weer bij Wijnvoordeel, ik wil zo graag naar Beekse Bergen” ;-) . Hun wijn is ‘supervoordelig’ roepen ze altijd bij Wijnvoordeel.nl, nu komt daar iets verrassends bij. Hun … pretparkkaartjes zijn dat ook. Blijkt uit bijgaande advertentie die we vanochtend uit de Volkskrant plukten: ‘Elk 2e ticket gratis‘ (KLIK erop om te vergroten). ”Geniet nog deze zomer met Wijnvoordeel.nl zeer voordelig in een van de top pretparken in Nederland en België. Bij ons geen spaaracties, zegeltjes plakken of munten sparen maar gewoon simpel bij iedere bestelling,” aldus de tekst. Als deelnemende parken worden genoemd Slagharen, Bobbejaanland, Beekse Bergen,

Wat nou Pokémon Go: NS maakt reclame voor Oei en Knoei en nieuwe KidsApp

Wat nou Pokémon Go… Oei & Knoei, van de NS ;-) . Bijgaande advertentie van de NS, geplukt uit Metro eerder deze week, adviseert je om je kids mee te nemen op een ‘NS kidsgrote gekke’ treinreis (KLIK erop om te vergroten). ”Film jullie doldwaze avonturen met je telefoon en speel samen met Oei & Knoei de hoofdrol in jullie eigen film,” luidt de tekst die doorverwijst naar de NS/Kids-site en adviseert om de gratis NS KidsApp te downloaden. Die site voegt toe: ”Of het nu zelf inchecken is, of boven in een dubbeldekker zitten, een treinreis is voor elk kind een

Beroemde reclame-poster Holland America Lijn uit 1936 wordt geveild in New York

HAL beterEen beroemde poster van de Holland America Lijn, in 1936 ontworpen door de Nederlandse kunstenaar Willem Frederick ten Broek (1905-1993) wordt op 3 augustus geveild in New York. Het reclame-affiche zal naar verwachting tussen de $3.000 en $4.000 opbrengen, meldt De Telegraaf vandaag. Die bedragen vallen mij tegen, maar ik heb dan ook meer verstand van reclame ;-) . Willem ten Broek studeerde tussen 1932 en 1937 aan de Rijksacademie voor Beeldende Kunsten in Amsterdam. ”Nog voor zijn afstuderen maakte hij al affiches in opdracht van de Holland America lijn, destijds een van de grootste rederijen van passagiersschepen ter

Belgische bonbons uitgedeeld bij Albert Heijn om Delhaize-fusie te vieren meldt advertentie

AH DelhaizeWie jarig is, trakteert. Nee, wie fuseert, trakteert, is het vandaag. Ahold, moeder van onze Albert Heijn, heeft de grote Belgische supermarktketen Delhaize nu officieel overgenomen -zie de nieuwe holdingsite hier, de voertaal wordt Engels- en dat wordt vandaag gevierd met gratis bonbons, gemaakt door onze zuiderburen. Dat laatste meldt de advertentie van een hele pagina in de dagbladen vandaag (KLIK erop om te vergroten). Dat begint dus lekker. En groot. Door de fusie ontstaat een bedrijf met ruim 6.500 winkels in Europa en de Verenigde Staten, waar ruim 375.000 medewerkers wekelijks meer dan 50 miljoen klanten

We kunnen vreedzaam samenleven met haaien meldt Shark Week op Discovery

Shark weekGek op haaien? Ik zeker. Al in de VS te zien geweest, de Shark Week, die vanavond in NL begint op zender Discovery en zondag 31/7 eindigt. Zie programmagids hier. De traditionele filmweek over haaien van Discovery is voller dan ooit met liefst 15 nieuwe documentaires, zegt de zender. Bijgaande de advertentie ervoor in de krant van vandaag. Op de site in de VS staan de afleveringen al, maar niet zichtbaar voor Nederlandse kijkers. Over een ervan: ”Sharks attacks