Tien mannen. Twee kooien. Een bruine beer. Welke kooi kiezen ze om in te gaan, om zichzelf te beschermen. Die van staal of die van aluminium? This is advertising. Allemaal echt, wordt geclaimd. En geen acteurs. Reclame voor de Chevrolet Silverado pick-up, dat zich op de Amerikaanse thuismarkt afzet tegen Ford. Deze
aartsconcurrent brengt de F-150, een pick-up truck -in goed Nederlands dus- van aluminium op de markt. En Chevy blijft, vooralsnog, voor staal gaan. Het spotje is gemaakt door reclamebureau McCann in de VS. Uiteraard wordt er in de media over en weer verwijten gemaakt; aluminium zou sterker en lichter zijn, maar reparatiekosten zouden duurder zijn. Enzovoorts.
[PS] Leuk blog, Reclamewereld? Like ons dan HIER graag
Lees ook:Chevrolet gaat vrolijk door met Ford-bashing: Desperado contra F-150
Lees ook:Benzinestations verdwijnen voor trotse Chevy – in spotje voor Volt
Lees ook:Slate: Chevy-spotje een ramp, maar die voor haargel?
Lees ook:Tina in Wonderland, wonderschoon spotje voor Microsoft’s Zune MP3
Lees ook:Dode dieren als fans in Toyota-reclame voor nieuwe van Hilux