Categorie: "Look-alikes"

Wat dikke mannenbuiken allemaal verbergen in reclame-uitingen

Toeval? De eerste uiting is er eentje van het Nederlandse bureau Saatchi & Saatchi, van meer dan tien jaar geleden. Voor klant WeightWatchers: Waar is ie nou? Je vindt hem terug bij Weight Watchers. Recent in een Noors dagblad, ook opgedoken bij Coloribus, een uiting met precies hetzelfde idee. Maar dat is vast puur toeval, als je mij vraagt. Van reclamebureau 2008Scandinavia in Oslo, voor fitnessclub Oxygo Gym. Tekst: Long time not seen?

Plagiaat? Mac met Intel en video The Postal Service

Namaken gebeurt, maar dit… Dit lijkt een grap, want zo schaamteloos gedaan dat Amerikaanse bloggers er niet over uitgepraat raken. Reclamebureau TBWA daar, altijd druk in de weer met het kraken van PC's namens klant Apple, kondigt in een commercial het gebruik van Intelchips in Macs aan. En toen dook de ''Such Great Heights''-video op van een Amerikaanse band, The Postal Service…  Zie HIER en HIER. Een grap?

Sony Bravia ook gevolgd door ’hommage’ van Tango


In de opsomming van Sony Bravia look-alikes, zie Reclamewereld-item van 4 october, ontbrak er eentje. De ‘hommage’ van Tango, het Britse fruitdrankje. Daar stuiteren dus verse appels en sinaasappelen de heuvel af. Niet in San Francisco, maar, als we Wikipedia mogen geloven, in het stadje Swansea in het VK. Waar meteen een nepsite

Doritos en Sony Bravia laten ze stuiteren

’Imitation is the sincerest form of flattery’, luidt een Brits gezegde. Maar dan wel een commercial of advertentie nadoen met een grote knipoog. Want idee geleend. Dat heeft een Canadees bureau onlangs gedaan met het veel geprezen Sony Bravia-filmpje met z’n kleurige balletjes. Maar nu stuiteren er geen kleurige balletjes van de heuvel af, maar angstaanjagende gele kazen. Nee, geen