Eigen personeel in landelijke reclamecampagne van Reclameland

17386Online drukkerij Reclameland is vanaf maandag dagelijks te zien op de zender RTL 4. Enkele maanden lang maakt een televisiespot deel uit van een grootse reclamecampagne genaamd ‘Druk met drukwerk’. Opvallend is dat Reclameland niet op zoek is gegaan naar acteurs, maar vijf medewerkers de show stelen in vier verschillende commercials. Hiermee wil de online drukkerij benadrukken dat zij volledig zelf drukken in tegenstelling tot de online concurrenten.

Volledig eigen productie

De medewerkers van Reclameland verzorgen zelf het drukwerk voor de klant. “Logisch dus dat onze eigen medewerkers het gezicht van de campagne vormen”, aldus eigenaar Wouter Haan. “De mensen die te zien zijn in de commercials zijn tenslotte ook de mensen die voor onze klanten aan de slag slaan. Is het niet voor het adviseren van bijvoorbeeld het papiersoort en -gewicht dan wel het drukken van het drukwerk als folders, briefpapier of visitekaartjes.” Drukker Willem: “Normaal sta ik achter de pers, nu voor de camera. Even iets anders, maar ontzettend leuk om een keer mee te maken. Een unieke ervaring.”

Continue verbetering

Online drukkerij Reclameland is in 2008 gestart met één medewerker en één stagiair. Inmiddels telt de drukkerij 90 medewerkers en produceert Reclameland 1000 drukwerkopdrachten. Haan: “Naarmate de verkoop toeneemt, groeit natuurlijk ook het personeelsbestand. Bij ons kan iedere medewerker zijn kennis, ervaring en persoonlijkheid optimaal benutten. Dit leidt tot continue verbetering van onze producten, onze service en daarmee onze bereikbaarheid. Iedere medewerker draagt op z’n eigen manier dus een steentje bij aan het succes van Reclameland. Ik heb er dan ook geen moment aan gedacht om acteurs in te zetten. Bovendien, wie kan ons verhaal nu beter vertellen dan wij zelf?”

Landelijke campagne

De reclamecampagne gaat van start op maandag 19 september om 6.30 uur. Elke werkdag worden de vier verschillende televisiespotjes uitgezonden voorafgaand aan het RTL Nieuws. Zo maakt Reclameland de welbekende ‘klok’ mede mogelijk. De commercials zijn ook te zien op de perspagina van Reclameland. Daarnaast is Reclameland op dit moment dagelijks te horen op de radiozender Q-music. Met deze campagne timmert de online drukkerij hard aan de weg.

Lees het volledige artikel

Commercials

Medewerkers | Vera Bulthuis, Raymond Imminga, Hans Jensma, Richard de Ridder en Willem Vaatstra

Creatie en productie | Lukkien, full service digital agency