Een woordvoerder van Citroën Nederland, over de auto die uit de poster van het bushokje wegrijdt (bijgaand): ”Reclames worden tegenwoordig vaak ingezet om op te vallen, een tendens die je niet alleen bij Franse automerken ziet. Citroën zoekt als rode draad in haar reclames steeds naar het onverwachte, waarvan de C1 reclame een voorbeeld is.”
Een woordvoerder van Peugeot Nederland, over de gigantische, rode draak die van de arm van de autobestuurder ontsnapt (bijgaand): ”Peugeot brengt graag emotie over in haar reclames, bijvoorbeeld een focus op intuïtief rijgedrag in de nieuwe Peugeot 208 commercial. Adverteerders, en niet alleen binnen de Franse automerken, zullen altijd zoeken naar manieren om de boodschap zo goed en origineel mogelijk te verpakken om de aandacht op het merk te vestigen.”
Aldus NRC Q van gisteren. Dat is de, ik citeer hun site, ‘nieuwe toonaangevende digitale zakenpublicatie’ die elke dag vanaf 06:00 uur het laatste nieuws over bedrijven, tech en werk brengt. Online abo kost €4,99 per maand.
Lees ook:Citroën trekt auto’s rode wintertrui aan als reclamestuntje
Lees ook:Zijn moeder is een scooter. Zijn vader is een auto. De Peugeot BB1
Lees ook:Reclamestunt Renault Clio: 150 euro bij aankoop Peugeot of Opel
Lees ook:Hollywood filmster aapje Chrystal helpt met spannend 308 GTi-spotje Peugeot
Lees ook:Slooppremies leuk onder de aandacht gebracht door Peugeot
Erg slim gedaan.. Het zijn dan wel typische reclames die de mens bijblijven. Ik zou die draak wel als autosticker op mijn peugeot willen hebben!