Categorie: "Branchenieuws"

Amerikaanse band OK Go gaat luchtledig in video met dank aan luchtvaartmaatschappij uit Rusland

Over de nieuwe video ‘Upside Down & Inside Out‘ met de Amerikaanse band Ok Go zegt maker Just For Fun ‘a million thanks’ tegen het Russische (!) S7 Airlines. Intrigerende internationale samenwerking, dit, zo in het luchtledige ;-) . De clip haalde de rubriek Viral Friday van site Marketing Tribune. Ok Go is vooral bekend van hun bijzonder creatieve videoclips, en dit is weer een pareltje, meldt de rubriek. Mee

Drukkerij Reclameland neemt online drukkerijen Drukland en Flyerzone over

6843-3Roden, woensdag 7 oktober 2015. Drukkerij Reclameland heeft de drukwerksites Drukland en Flyerzone overgenomen. In 2014 behaalden deze twee websites samen een omzet van zo’n 8 miljoen euro. Reclameland neemt deze Nederlandse en Belgische sites over van het beursgenoteerde Grafenia uit Engeland.

Bij Druklanden Flyerzonezijn in totaal 25 kantoormedewerkers werkzaam. Directeur Wouter Haan: “In tegenstelling tot Reclameland produceren Drukland en Flyerzone het drukwerk niet zelf, maar kopen dit in. Dat gebeurde onder andere in Engeland. Reclameland heeft juist een eigen productiefaciliteit waar het drukwerk wordt geproduceerd. Van deze productiehal in Nederland gaan Drukland en Flyerzone ook gebruik maken.

Denie opvolger Driessen als nieuwe voorzitter BVA

Frenkel Denie is gekozen tot nieuwe voorzitter van BVA/Bond van adverteerders. Dat gebeurde tijdens een bijzondere algemene ledenvergadering. Hij volgt Jan Driessen op, die de afgelopen 5,5 jaar voorzitter is geweest en was de afgelopen jaren al vicevoorzitter en lid van het DagelijBVA Frenkel Denieks Bestuur van BVA. Denie (foto) is in ‘t dagelijks leven Marketing Directeur bij FrieslandCampina, verantwoordelijk voor Europa, Midden-Oosten en Afrika. Daarvoor was hij achtereenvolgens werkzaam bij Procter & Gamble en Bavaria. Tijdens diezelfde ledenvergadering zijn Nico Rijkhoff (Ziggo) en Mireille Spapens (Deloitte) toegetreden tot het Dagelijks Bestuur, respectievelijk in de functie van vicevoorzitter en penningmeester. Mireille Spapens volgt Loïke Stelwagen op, die de afgelopen 10 jaar actief betrokken is geweest bij het BVA bestuur, meldt een persbericht vanmiddag.

Reclametopper Barbera Wolfensberger nieuw boegbeeld topsector Creatieve Industrie

Minister Kamp van EZ heeft Barbera Wolfensberger, CEO van reclamebureau FHV BBDO, benoemd tot boegbeeld van de topsector Creatieve industrie. Per 1 januari volgt zij Victor van der Chijs op die zijn functie in oktober neerlegde nadat hij benoemd werd tot voorzitter College vBarbera Wolfensbergeran Bestuur van de Universiteit Twente. ”De creatieve industrie kan een enorme versnelling teweeg brengen, juist op het snijvlak van creativiteit en technologie. Ik wil optreden als verbinder tussen bedrijven van zowel binnen als buiten de creatieve industrie. Want juist daar is onze innovatieve waarde het grootste,” meldt Wolfensberger in een persbericht. Een mooie opsteker voor de Nederlandse reclamebranche. De eervolle benoeming betekent niet dat Wolfensberger haar functie bij FHV BBDO neerlegt. ”’Ik doe het ernaast, anders zou ik het niet gedaan hebben,” liet zij ons vanochtend via twitter weten. Buiten de landsgrenzen staat de topsector Creative industrie bekend als Dutch Creative Council, meer in overlees. Van harte, Barbera!

Anti-reclame maken doel crowdfunding campagne AdBlock

Prepare to have your mind blown”, begint de PC World-site in de VS het bericht. De bedenker van de populaire AdBlock software, die reclame ‘doodt’ die je normaal zou zien als je surft op het web, lanceerde een crowdfunding campagne om te betalen voor het maken van reclame op internet om mensen aan te moedigen om AdBlock te gebruiken en online reclame te blokkeren. Als dat geen bewijs is van het belang van adverteren, haha. De oprichter, Michael Gundlach, hoopt PC World No Adminimaal $25,000 op te halen om anti-reclame voor reclame te kunnen maken. Als dat $50,000 wordt, komt er een AdBlock-reclame uiting op het beroemde Time Square in New York. Wordt ‘t $150.000 dan garandeert hij een hele pagina in de New York Times. Nou, de gratis publiciteit is nu al een paar ton waard, zelfs de Volkskrant besteedt vandaag aandacht aan het initiatief (maar die willen vast liever ‘normale’ reclame op hun site ;-) . ”7 in 10 Internet users still see ads. Help us tell the world about AdBlock,” meldt de site. Klik door naar PC World om meer te lezen en de cadeautjes te bekijken voor gulle gevers, van AdBlock T-shirts tot een gesprek met oprichter Gundlach. Zie ook video boodschap hieronder.
.