Foodwatch start Meldpunt Misleiding voor reclame-uitingen

Meldpunt MisleidingAlwéér een plek waar je kan klagen over reclame. De zoveelste. Van tv-rubrieken tot officiële instanties. Foodwatch is deze week Meldpunt Misleiding gestart, zo is te lezen hun site. Consumenten kunnen hier klachten kwijt over reclame voor voedingsmiddelen die zij misleidend vinden. ”Foodwatch zal de binnenkomende klachten onderzoeken en beoordelen. Dit kan leiden tot vervolgstappen, zoals klachten bij de Reclame Code Commissie of, waar sprake is van wetsovertredingen, bij de NVWA. Ook zullen suggesties worden gebruikt voor de jaarlijkse Gouden Windei-verkiezing.” Lees er veel meer over bij Foodwatch hier.

Lees ook:Veel klachten over reclame Sintposter, Suit Supply en Durex
Lees ook:Reclame Code Commissie buigt zich over ‘wateroverlastspot’ Nuon
Lees ook:’Veel klachten over reclame zijn puur emotie’
Lees ook:Reclame-waakhond bezig met klachten over ‘God’-spot NLE
Lees ook:Unilever laat Karin Bloemen Becel pro-activ weer verdedigen, nu in dagbladcampagne

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.