Categorie: "Advergame"

Reclamegame ‘Chase the Line’ introduceert nieuwe Peugeot 308 GTi

Chase the Line‘ heet ‘t. Ter introductie van de nieuwe Peugeot 308 GTi heeft Peugeot een interactieve racefilm gemaakt als reclame voor dat automerk. Chase the line PeugeotDe campagne is volgens het persbericht van vandaag ‘uniek omdat er wereldwijd voor het eerst een online race is gemaakt op basis van alleen maar echte videobeelden’. Het bureau voor digitale reclame DPDK heeft hiervoor beelden van liefst 25 GoPro’s en een zelf gebouwde installatie gebruikt. Zie hier de making off-video. Probeer de reclame game Chase the Line hier zelf. Eerder maakte DPDK voor Peugeot de veelbekroonde

‘Going Dutch’-taferelen te lijf met NYP’s online game ‘Who’s Buying Pizza?’

”Om gênante ‘going Dutch’ taferelen te voorkomen”, lanceert New York Pizza het spel Who’s Buying Pizza?. Meldt een persbericht vanmiddag. De online game komt uit de keuken van reclamebureau Natwerk, voor de ‘tweede pizza gratis’-actie van de 140 vestigingen tellende keten. Het spel, waarin je je hongerige eetpartner uitdaagt via bizarre YouTube-filmpjes, geeft binnen 20 seconden zo eerlijk mogelijk antwoord op de vraag wie de eerste pizza betaalt.  ”Nederlanders staan nou niet echt bekend

Instagram-campagne ‘Play Fearless’ voor jonge vrouwen gelanceerd door Libresse

LibresseWat nou, reclame maken voor maandverband en inlegkruisjes… ”Social media spel geïnspireerd op ‘truth or dare’ richt zich op jonge vrouwen,” luidt de subkop van het persbericht van Libresse vandaag. Het ‘wereldwijde hygiënemerk’ wil vrouwen tussen de 16 en 24 jaars timuleren om fearless in het leven te staan. De campagne speelt in op de populariteit van spelletjes en is geïnspireerd op het bekende ‘truth or dare’ mechanisme. Het Play Fearless-spel vindt plaats op ‘t Instagram-kanaal

Voetbal adgame met penalty schieten wordt u aangeboden door TNT

Eindelijk weer eens een adgame. Deze promo ervoor ontvingen we vanmiddag van TNT. ”Watch the TNT football table come to life in this competitive football game. Can you make enough penalty shots to be in the running for great prizes every week?” vraagt Etcetera, het reclamebureau van TNT. Internationaal vervoersbedrijf, internationaal spelletje. Ga naar tnt.com/score. Enne, keep scoring, zoals de

Luchtverkeersleiding: wervingsreclame met eigen game

Luchtverkeersleiding Nederland lanceert eigen reclamegame, Take Control of the Tower,  als ‘een leuke manier om het vak luchtverkeersleiding onder de aandacht te brengen.’ Er is permanent een personeelstekort, want de selectie voor dit beroep is -logisch- heel streng. Over dat spelletje staat vandaag een hele pagina in gratis dagblad Metro, zie bijgaand, in de vorm van een ‘advertorial.’ Dat is een Luchtverkeersleiding gameADVERTentie die er als redactie, editORIAL, uitziet. Dat woord staat er ook boven, moet zelfs. Hier op de pagina onleesbaar, ondanks klikken erop, maar alle informatie is te vinden op de speciale LVN-site. Op 27 april strijden 30 spelers met de hoogste score live tegen elkaar. MAAR. De LVL blijft zeer selectief: ”Om deel te nemen aan het Kampioenschap moet je voldoen aan de toelatingseisen voor echte luchtverkeersleiders: je hebt minimaal vwo of een propedeuse hbo en bent niet ouder dan 26 jaar. Inschrijven voor het NK kan t/m 14 april. Tussen 16 en 19 april hoor je of jij bent geselecteerd voor het NK. Speel dan de game én schrijf je in voor het Nederlands Kampioenschap!” PS Hoop dat ze bij de LVL-opleiding ook hameren op het belang van het vermijden van lawaai en luchtverontreiniging voor burgers.

Run je eigen luchtvaartmaatschappij in mobile game KLM

KLM heeft bedacht dat klanten en geïnteresseerden het leuk vinden om een luchtvaartmaatschappij te gaan runnen, inclusief het netwerk van internationale vluchten. Misschien kunnen ze dat wel beter dan nieuwbakken topman Camiel Eurlings haha. Daartoe wordt in de lente een mobiele game uitgebracht en bijgaand is de reclame-teaser. Eigenlijk houd ik niet van meewerken aan teasers, dan voel je je helemaal onderdeel van een commerciële actie, maar dit is weer eens wat anders en ziet er leuk uit. Daarom een uitzondering. Op de site kun je je emailadres achterlaten als je wil weten wanneer-ie live gaat. Bron: rechtstreeks.

Mercedes C350 Coupé winnen in Engeland met reclamegame

”Help Marie escape the map. Stranded in the world of StreetView, Marie needs your help to get out – with the Mercedes-Benz C 63 AMG Coupé to get you back to the streets of London.” Het volledige interactieve filmpje is te zien op Escape the map en wel tot 11-12-11. Je kan er, maar dat geldt helaas alleen voor Britten, een Mercedes winnen. Niet die C63 Coupe, maar een  C 350 BlueEfficiency Coupé. De interactieve film is geregisseerd door Cannes Grand Prix-winnaar Carl Erik Rinsch (‘The Gift’, ’47 Ronin‘) en de muziek is van 11.59. Bron: rechtstreeks.

D-reizen zet de Vakantie-stresstest in als reclamegame

Van Verse Reclame-blogger Gonnie Spijkstra zal D-reizen niet rijk worden. Die heeft maar vier dagen vakantie nodig om bij te komen, blijkt. Van andere potentiële vakantiegangers misschien wel, dankzij hun nieuwe reclamegame, Vakantie-stresstest/KLIK. ”Bij de koffieautomaat heb je rond deze tijd allemaal hetzelfde gesprek: ‘Waar ga jij naartoe op vakantie? En vooral: hoe lang?’ Vervolgens krijg je vaak het antwoord: ‘Nou, ik ga toch altijd tenminste twee weken, want ik heb sowieso een week lang nodig om los te komen van werk.’ Aldus Spijkstra. Om te voorkomen dat je te kort op vakantie gaat, heeft Fitzroy voor D-Reizen de Vakantie-stresstest ontwikkeld. Door middel van ‘echte stress analyse software’ wordt bepaald hoe lang jouw vakantie zou moeten zijn. Je leest of typt mee met objecten die getoond worden en krijgt een stress-score.