Categorie: "De Opportunisten"

Cartoonist Frank Pels boos op Van Os omdat-ie stopt

Opportunisten Van OsSorry, Frank, dat ik stop bij Reclamewereld. Na 10 jaar is het mooi geweest. In een volgend bericht meer erover. Dank je zeer voor je wekelijkse bijdragen, een verrijking altijd voor Reclamewereld. De eerste verscheen hier op 5 juni 2014. Inclusief deze (KLIK erop om te vergroten) heeft oud-reclameman Frank Pels er 92 gemaakt. En, wie weet, duiken De Opportunisten ergens anders wel weer eens op. De Opportunisten is, in oud-reclameman Pels’ eigen woorden, een ‘ietwatbaldadige, speels-kritische’ striplog over reclame en media die de laatste paar jaar exclusief op deze site Reclamewereld te volgen was. Nog niet duidelijk is wat er met de strip

De Opportunisten maken zich zorgen over geile wijf in nieuwe Brand bier-commercial

Opportunisten Brand Bier

Wat is er fijner dan genot? Uitgesteld genot.’ Dat geldt steeds weer voor die eerste slok Brand, claimt het biermerkje van Heineken in een nieuw spotje, opgenomen rondom Kasteel Schaloen in het Limburgse Schin op Geul. Over de, ik citeer de Brand-site, ‘sensatie van genot, vlak voor het hoogtepunt.’ Een orgastisch spotje dus, als ik even mag zeggen. De Opportunisten vinden dit geen slechte commercial hoor, al hebben ze over de smaak van dat biertje een ander oordeel,  maar daar zijn andere sites dan weer voor. Maar wat heeft die eerste slok pils nou met een blote kont te maken? De Opportunisten maken zich zorgen: straks mogen we van onze vrouwen geen Brand meer drinken (zouden we dat willen ;-) ).  Zie bijgaande tekening maar van reclame-cartoonist Frank Pels (KLIK erop om te vergroten). De Opportunisten is, in Pels’ eigen woorden, een ‘ietwat

De Opportunisten denken terug aan 1986 bij het zien van VW’s Terugweg-spotje

Opportunisten VW terugrijden Volkswagen is dus nog steeds van het sjoemelen! -;).” Grapte ene, echt waar, PCS-Neurofeedback4 over dat leuke nieuwe spotje van Volkswagen onlangs, in ons bericht erover. Zoon gaat joyriden in pa’s VW in het filmpje, Terugweg, geheten. Die manier van rijden van zoonlief deed ons denken aan die eerder gemaakte Noorse commercial, ook van VW, ook bij Reclamewereld te zien onlangs. Ook over terugrijden. Nu met aanhanger. ‘Levensgevaarlijke reclame‘ van VW, grapten we erover. De Opportunisten hebben dat Nederlandse spotje ook gezien, en vinden ‘m leuk, hebben we begrepen. Maar ze hebben meer gezien in die commercial dan wij. Is er weer gesjoemeld, met de bron? Zie bijgaande tekening maar van reclame-cartoonist Frank Pels (KLIK erop om te vergroten). De Opportunisten is, in Pels’ eigen woorden,een ‘ietwat baldadige

De After Cruise-feestboot, de koude Chocomel en De Opportunisten

Opportunisten kouwe Chocomel Meevaren? Kan nog, hoor, in Amsterdam deze maand en in Rotterdam in september. Met de Chocomel After Cruise 2016 met slogan/hashtag #daarhadjezinin. De feestboot moet festivalgangers verleiden tot een koud blikje Chocomel aan boord. Diverse terrassen werken mee aan de actie en dienen als opstappunt, lezen we op vaksite Adfo. Aan boord is een 360-graden webcam, waarmee de After Cruise live te volgen is via de website. Maar De Opportunisten varen niet mee, dat is wel zeker. En die webcam, als ze al weten wat dat is, bekijken ze ook niet. Wat ze

Vals zingende Frank ‘Jumbo’ Lammers en De Opportunisten

Opportunisten Jumbo Frank LammersDie superlullige commercial van Jumbo onlangs, weet je nog. Waarin het hele gezinzomerhit van André van Duin (vals) zingt, die al werd afgekraakt door een paar reaguurders op deze site. Dat spotje is De Opportunisten natuurlijk niet ontgaan. Achtergrond: Frank Lammers heeft kortgeleden een door hem geregisseerde en geschreven film Of Ik Gek Ben afgeleverd, die slechts twee sterren kreeg in de Amsterdamse krant Het Parool. En hij heeft het ook niet onder stoelen en banken gestoken dat hij een fanatiek PSV-supporter is.  Dus 1 plus 1 is 2 voor De Opportunisten. Zie daarvoor bijgaande tekening maar van reclame-cartoonist Frank Pels (KLIK erop om te vergroten). De Opportunisten is, in Pels’ eigen woorden,

De Opportunisten doen wat leuks met de Doe Maar Wat-reclame van Royal Club

Opportunisten ScotschjeDoe mij maar eens wat ánders. Doe mij maar normaal een glaasje Royal Club. Van dat leuke spotje. Ze hadden nieuws, hou je vast: ”Na jaren komt Royal Club met een nieuw design: verfrissend, stijlvol maar toch toegankelijk. De smaak met de verrassende bite blijft natuurlijk onveranderd. Eigenlijk is het gewoon… net iets spannender.”  Maarrr: wat zouden De Opportunisten vinden van deze commercial met de Britse acteur -naam onbekend, maar vast geen Brexit-fan want toch een leuke schnabbel in de EU. Zie daarvoor bijgaande strip maar van reclame-cartoonist Frank Pels (KLIK erop om te vergroten waardoor-ie beter leesbaar wordt). Een reclame-quizz. Met een fan-tas-tische hoofdprijs ;-) . De Opportunisten is, in Pels’ eigen woorden,een ‘ietwat baldadige,

Gek worden De Opportunisten van die Smart Bar-spot van MediaMarkt

Opportunisten MediamarktIk ben toch niet gèk?‘  Zeiden ze altijd aan het eind van de reclame van Media Markt. Ja-ren-lang en uit Duitsland overgenomen. Nu is de slogan veel positiever: ‘Dingen waar je blij van wordt.’ Nou, van die commercial voor die nieuwe Smart Bar (Apple Bedankt, maar dat terzijde) word ik niet blij. Want ik ben toch niet gek? Wat zouden De Opportunisten vinden van die leuk bedoelde onleuke commercial? Zie bijgaande strip maar van reclame-cartoonist Frank Pels (KLIK erop om te vergroten waardoor-ie beter leesbaar wordt). De Opportunisten is, in Pels’ eigen woorden,een ‘ietwat baldadige, speels-kritische’ striplog over reclame en media die exclusief op deze

Die hypotheek binnen één week en De Opportunisten

Opportunisten Rabo 1 week Samantha en Sylvia vonden hun droomhuis in Papendrecht, zegt weer een andere bank. Er waren meer gegadigden, dus moesten ze snel handelen. ”Gelukkig kregen ze bij de Rabobank hun hypotheek binnen een week, waardoor we nu in hun droomhuis wonen.” Volgende week is de housewarming party. De Opportunisten zijn niet uitgenodigd, maar ze zagen die commercial natuurlijk ook. Hun reactie? Zie bijgaande strip van reclame-cartoonist Frank Pels (KLIK erop om te vergroten waardoor-ie beter leesbaar wordt). De Opportunisten is, in Pels’ eigen woorden,

Het droomhuis, Lego, ABN Amro en De Opportunisten

Opportunisten ABN droomhuis Het huis van je dromen gevonden? Praat er eens over met ABN Amro, zegt de bank. Die helpt je graag verder. Ook hypotheek in een week, zoals bij concurrent Rabo? ;-) . En nou nog zo’n droomhuis voor je helpen zoeken. Op YouTube riep dit spotje weinig reacties op. Behalve dan hoe de song heette, Home Again, en wie de zanger is, Michael Kiwanuka*. De Opportunisten zagen ‘m natuurlijk ook. En vroegen de bankadviseur om een reactie op het droomhuis van zoonlief. Zie bijgaande strip van reclame-cartoonist Frank Pels (KLIK erop om te vergroten waardoor-ie beter leesbaar wordt). De Opportunisten is, in Pels’ eigen woorden, een ‘ietwat baldadige, speels-kritische’ striplog over reclame en media

Dat schaap van Promovendum en De Opportunisten

Opportunisten Promovendum

Al meer dan 170.000 hoger opgeleiden kozen voor Promovendum, zeggen ze trots op hun site. En, koppen ze bij die verzekeraar: ‘Promovendum commercial: heeft u hem al gezien?’ Die met dat schaap. En dat bijna-ongeluk, met die bevroren beelden. Wij zeggen: jaaaa, tot vervelens toe! Grrr, gèk worden we er inmiddels van. De Opportunisten zagen ‘m natuurlijk ook. En gingen het schaap om een reactie vragen. Zie bijgaande strip van reclame-cartoonist Frank Pels maar (KLIK erop om te vergroten waardoor-ie beter leesbaar wordt). De Opportunisten is, in Pels’ eigen woorden, een ‘ietwat baldadige, speels-kritische’ striplog over reclame en media