Categorie: "Sponsoring"

Naaktreclame vrouwenschaatsploeg voor NL sponsor

Playboy Nijhoff 1 groterPlayboy Polen 3Ze hadden eigenlijk liever gezien dat het met sportieve prestaties gebeurde, maar de naam van Nijhoff Wassink is in een klap bekend in heel Polen. De wakkere Telegraaf weet waarom. De leden van de Poolse vrouwenschaatsploeg hebben zich namelijk halfbloot laten fotograferen voor de Poolse Playboy, met op hun schaatspakken de naam van het transportbedrijf uit het Twentse Rijssen. Schrijft de krant vandaag. „Wij zijn er volkomen door verrast”, zegt directeur Albert Hendrikse van Nijhoff Wassink, dat een zevental vestigingen heeft in Polen en al zeven jaar de nationale schaatssters in dat land sponsort.

Sexy topmodel Lara Stone wordt nu reclamegezicht L’ Oréal

Lara StoneLara Stone, het Nederlands-Britse supermodel met het spleetje tussen haar tanden, haar ‘sensual curves‘ en ‘X-rated lips‘ uit het dorpje Mierlo wordt het reclamegezicht van L’ Oréal Paris. Ze werkte eerder onder meer voor Calvin Klein, Givenchy en Belstaff. Zie een paar sexy Calvin Klein-commercials met Stone hier en hier. Blog Style, dat een filmpje met Stone op de site heeft over het nieuwe contract, noemt haar een van meest gevraagd modellen ‘and bodies’ in de business.  Nu mag ook Stone de reclameslogan met vier woorden ‘Because you’re worth it’ nog beroemder maken dan-ie al is. “I think that’s a pretty incredible message to convey,” zegt Stone, die een Engelse vader heeft. Gefeliciteerd, meid, namens Reclamewereld ;-) .

Candy Dulfer als nieuwe gezicht Rivella getoond in spotje

Als ze eindelijk relaxed, drinkt ze, zoiets. En dan liefst met de hond erbij, op ‘t strand. Rivella‘s recente commercial. Saxofoniste en X factor jurylid Candy Dulfer is het nieuwe reclamegezicht van dat aparte zuiveldrankje, waarvan ik me al jaren afvraag om het nu aanslaat. ”Echte smaak heeft geen opsmuk nodig”, zegt de achtergrondstem/voiceover. Kijken of het werkt met weer een BN-er, na het boertje van Chantal Janzen. ‘Naturel is wel zo lekker!‘ is de slogan. Mwah. Omdat het Candy is. Bron: rechtstreeks. PS Waar zou die leuke stranduitkijkpost staan in NL? Lijkt zo Amerikaans. Fotosjopjob?

Topmodel Gisele Bündchen nieuwe reclamegezicht van H&M

Gisele Bündchen is het nieuwe reclamegezicht van H&M. Het topmodel is het boegbeeld van een campagne voor de herfstcollectie van de modeketen, meldt dagblad Metro. De 32-jarige Braziliaanse was vorig jaar het best betaalde topmodel te wereld en is inH en M Giselle Bundschen december bevallen van haar tweede kindje, Vivian Lake Brady. Gisele is momenteel ook het gezicht van Chanel beauty en werkte al in 2011 samen met H&M voor de zomercampagne. Omdat er nog geen foto’s zijn van de nieuwe campagne heeft Metro een aantal oude foto’s van de prachtige Gisele opgedoken. H&M is nu nog even in de ban van Beyoncé. Als Mrs. Carter.

Nike sponsort topsporters die uit de kast komen (alleen, ze komen niet)

Voetballers huggingSportfabrikant Nike is op zoek naar topsporters die uit de kast willen komen. In ruil voor hun outing belooft de sportfabrikant een sponsorcontract, zo meldde de Belgische krant De Standaard onlangs. Cynici spraken al meteen van een publiciteitsstunt van Nike, eentje die bovendien weinig kost. De topsportwereld kent maar weinig homo’s. Zo was de Australische schoonspringer Matthew Mitcham de enige van de 6.380 mannelijke atleten op de Olympische Spelen in Peking die openlijk toegaf homo te zijn. Nochtans is zo’n vijf procent van de bevolking holebi. Tennisster Martina Navratilova beweert dat haar coming out in de jaren tachtig haar miljoenen euro’s aan sponsorgeld

Fonds Gehandicaptensport vervangt Aegon op tenue Ajax

Ajax speelt morgen in de Ajax Fonds Gehandicaptensport ipv Aegonthuiswedstrijd tegen Heracles Almelo niet met de vertrouwde naam van de hoofdsponsor op het wedstrijdshirt. Dan wordt de plek op het tenue door Aegon ter beschikking gesteld aan Fonds Gehandicaptensport. Met deze actie staan Aegon, Ajax, de Ajax Foundation en Fonds Gehandicaptensport samen achter de gehandicapte sporters en vragen zij aandacht voor de start van de jaarlijkse Collecteweek van Fonds Gehandicaptensport, die zondag begint en t/m 13 april loopt. NB: Zie overlees over mogelijkheid om na de wedstrijd te bieden op de speciale Ajax-shirts.

Filmpje Opel Nederland over sponsoring van Feyenoord

Opel is met ingang van het nieuwe voetbalseizoen de nieuwe hoofd- en shirtsponsor van Feyenoord, als opvolger van ASR, melden de media en de site van het Duitse automerk. Er is een vierjarige overeenkomst, tot 2017. Met Opel keert een bekende naam terug op het shirt van Feyenoord. Opel was eerder tussen 1984 en 1989 hoofdsponsor van de club. Naast het eerste elftal sponsort Opel ook de jeugdopleiding en Sportclub Feyenoord voor dezelfde periode. ”Opel zal de komende jaren meer zijn dan alleen een naam op het shirt. Opel zal verbinding zoeken met bijvoorbeeld 300 amateurpartners van Feyenoord en de vele maatschappelijke projecten waar de club zich de laatste jaren zwaar voor inzet.” Meer in overlees.

Dorian van Rijsselberghe maakt reclame voor Eneco

De wind waar ik mij thuis in voel is heel zout en dik…’ Energiebedrijf Eneco gaat voor zijn HollandseWind-campagne in zee met olympisch kampioen windsurfen Dorian van Rijsselberghe. Hij wordt het gezicht van de campagne die is opgebouwd rond het thema duurzame windenergie en windsurfen, meldt MarktingTribune. Zie bijgaande infomercial. ‘Spannende’ Hollandse winduitdagingen voor Dorian kunnen worden ingestuurd via FB/Eneco en wie weet ontmoet jij onze Olympisch kampioen windsurfen! Dorian wil in 2016 zijn Olympische titel verdedigen. Daarvoor moet hij mentaal en fysiek in topconditie blijven. Eneco gaat Dorian daarbij helpen.

Sponsor expert verwacht geen imagoschade voor Nike van bladerunner Pistorius-drama

Nike heeft laten weten geen campagnes met de van moord of doodslag verdachte Oscar ‘bladerunner‘ Pistorius meer te plaatsen. Hij was ‘het’ reclame uithangbord van Nike in Zuid-Afrika. Zie z’n site. Ook billboards worden vervangen. Desalniettemin levert de zaak Pistorius volgens sportmarketingdeskundige Frank van den Wall Bake geen imagoschade op voor het sportmerk. Zelfs de bijgaande uiting in Zuid-Afrika, waarin de atleet zo snel als een kogel wordt genoemd, hoeft geen nadelige gevolgen te hebben, schrijft Sp!ts vandaag.  ”Iedereen begrijpt dat niemand van tevoren kan bedenken dat Pistorius zijn vriendin dood schiet”, zegt de sportmarketingdeskundige. ”En ik weet zeker dat Nike Pistorius

Eindelijk niet in slip: David Beckham’s Breitling-reclame

Terwijl wij bij Reclamewereld ons afvragen waar David Beckham nu weer gaat voetballen, na zijn vertrek bij Los Angeles Galaxy eind december, gaat-ie onverminderd door met reclame maken. Nu voor Breitling-horloges, want ja, een ‘reiziger van wereldformaat’ is Becks zeker. En eindelijk eens geen advertentie van David in onderbroek, ook fijn ;-)