Truphone, de zakelijke mobiele provider voor internationaal bellen en internetten, is per 1 juli a.s. de nieuwe hoofd- en shirtsponsor van Vitesse. De overeenkomst is getekend voor drie seizoenen. De Britse telecomaanbieder is voor bijna een kwart eigendom van Roman Abramovitsj, de Russische eigenaar van Chelsea, dat met Vitesse samenwerkt. Bovendien is RA naar verluidt een goede bekende van Alexander Chigirinsky, de grootaandeelhouder →
Categorie: "Sponsoring"
Dunken in zwembad leuk spotje Euroleague basketball sponsor Turkish Airlines
Nooit geweten, maar ‘dunk videos’ schijnen populair te zijn op het net, en Euroleague sponsor Turkish Airlines brengt een leuke uit. Heeeel anders dan deze, laat staan deze uiting, voor een totaal andere doelgroep, van diezelfde luchtvaartmaatschappij. Getoonde basketbaltoppers zijn Shawn James, Kyle Hines,
Jongens roeien Atlantische over meldt spot Duracell
The power to row, die jongens, the power to go, Duracell. Fraai voorbeeld van relevante sponsoring van de batterijenfabrikant. Dat bedrijf presenteert hier ʻ2 boys in a boatʼ, het verhaal van het jongste duo ooit (de Engelsen Jamie Sparks en Luke Birch waren 21) dat de Atlantische Oceaan in 54 dagen overstak in een roeiboot. Een roeitocht van 3000 mijl (4800 km) in extreme omstandigheden, en
Nissan volgt Ford op als sponsor Champions League
Mede door de nieuwe CL-sponsordeal wil Japan’s Nissan de grootste Aziatische autofabrikant in Europa worden na Toyota. De kans dat dat zal lukken lijkt mij klein, gezien Toyota’s oersterke merkimago & ondanks verschillende terugroep-tegenslagen. De komende vier jaar zal Nissan prominent aanwezig zijn rond de wedstrijden in de Champions League, het hoogste podium voor clubvoetbal in Europa. Al 20 jaar, sinds het seizoen 1992-1993, was Ford sponsor. Volgens onbevestigde berichten in de pers zou het gaan om een deal ter waarde van jaarlijks $75 miljoen (€54 miljoen) gaan. De Champions League heeft acht →
Voor sponsoring 100 voetbalclubs per advertentie gezocht door ING
Vrolijker nieuws van die bank, eindelijk weer. Honderd amateurvoetbal -verenigingen maken kans op sponsoring door ING. Zij kunnen t/m deze maand nog een pitch doen. Haast is dus geboden. De 100 met het beste, leukste en meest onderscheidende voorstel verdienen een intensief sponsorschap van de ING. Gisteren plukte ik deze advertentie, of beter: advertorial ( reclame in redactionele opmaak, maar wel reclame herkenbaar, bovendien stond er keurig ‘advertentie’ boven) uit Het Parool. KLIK erop waardoor-ie groter wordt, en misschien nog net leesbaar. Zie alle info ook hier. Deze sponsoring is volgens de KNVB één van de meest omvangrijke sponsor- programma’s in de geschiedenis van het amateurvoetbal in Nederland.
→
Sponsor dreigt met vertrek om ‘nazi-groet’ voetballer Anelka
[ZIE UPDATE in kolom rechts]Shirtsponsor Zoopla dreigt de miljoenendeal met de Britse voetbalclub West Bromwich Albion te beëindigen als de Franse speler Nicolas Anelka er blijft spelen, meldt site Marketing Online. De vastgoedverhuurder, die volgens het bericht ‘Joodse roots’ heeft, vindt het niet toegestaan dat Anelka zijn doelpunten viert met een zogeheten ‘quenelle’. Het gebaar zou een omgekeerde nazigroet zijn. De spits, een moslim, zelf zegt geen politieke bedoeling te hebben. Bronnen hebben het Engelse Marketing Week verteld dat als de Franse spits a.s. maandag toch speelt thuis tegen Everton de sponsorovereenkomst direct wordt opgezegd. Volgens een ingewijde zou de club niet aan het verzoek willen voldoen omdat het niet wil dat shirtsponsors invloed hebben op de opstelling. WBA zou zich al voorbereiden op een vertrek van Zoopla en alternatieven zoeken. ”De club deed het saluut van de voormalige Arsenal-ster aanvankelijk ook af als een eerbetoon aan Anelka’s vriend, de komiek Dieudonne, ook geen prettig heerschap, maar gaf later toe dat de groet aanstootgevend kan zijn,” aldus de site. De Football Association (FA) onderzoekt het vermeende ‘antisemitische’ danwel ‘racistische’ juichen van Anelka. Een ban van vijf wedstrijden kan volgen, ook al heeft hij belooft het juichen niet te herhalen.
Kerstactie ING: Nieuw Amst. Kinderkoor zingt voor Unicef
Gisteren werd het winkelend publiek in winkelcentrum Magna Plaza in Amsterdam verrast door een bijzonder optreden van het Nieuw Amsterdams Kinderkoor met kids in de leeftijd van 9 tot en met 15 jaar. Het kwam bijeen voor een kerstactie van de ING met Unicef. Onlangs introduceerde de bank de ING spaarrekening voor Unicef waarmee klanten kunnen sparen en tegelijkertijd via die organisatie het kleuteronderwijs in Madagaskar steunen (KLIK op foto om te vergroten). Daar is er voor 9 van de 10 kinderen geen kleuterschool. Dankzij kleuteronderwijs stromen kleintjes vaker door naar regulier →
Intel mag logo plaatsen op binnenkant (!) shirt FC Barcelona
Kans sportbalclubs op sponsordeal Arag meldt advertentie
KNVB/scheidrechterssponsor Arag, juridisch adviesbureau in het dagelijks leven, is bekend van dit soort commercials, maar adverteert nu in de krant met twee anderssoortige boodschappen. Om te zeggen dat ze met een SponsorRing 2013 zijn bekroond: ‘Arag mag zich hiermee de beste sportsponsor van Nederland noemen.’ In de advertentie achterop Telesport gisteren (KLIK erop om wat te vergroten) wordt ook melding gemaakt dat sportverenigingen -niet alleen voetbalclubs, wat je zou verwachten- kans maken op een ‘sponsordeal’ ter waarde van €5.000. Je moet je club inschrijven op de site, alwaar meer informatie. En opschieten, want half december wordt de ‘winnaar’ al bekendgemaakt.
ING Sponsor, Rijksmuseum’s Hendrikje Crebolder Sponsor Personality van het Jaar
ING is vanavond bij de uitreiking van de SponsorRingen voor de beste sponsorcases van het jaar uitgeroepen tot Sponsor van het Jaar. ING was dit jaar de enige sponsor die met twee verschillende cases was genomineerd en won in beide categorieën een SponsorRing. In de categorie Media voor het ING RTL Z Beursspel en in de categorie Kunst en Cultuur met de opening van het Rijksmuseum. ‘In een sector die hard moet werken aan het herstellen van de opgelopen reputatieschade dragen de sponsorcases van ING duidelijk bij aan terugwinnen van het vertrouwen van het publiek’, aldus het juryrapport volgens een persbericht van SponsorTribune vanavond. Volgens de jury waren, hoewel hemelsbreed verschillend van opzet, budget en doelgroepen, zowel de samenwerking met het Rijksmuseum als met RTL Z in het Beursspel gebaseerd op heldere doelstellingen, op verrassende manieren geactiveerd via diverse kanalen en lieten beide cases meer dan uitstekende resultaten zien. Partner van ING het Rijksmuseum viel zelf ook in de prijzen omdat Hendrikje Crebolder, hoofd development bij het museum, uitgeroepen werd tot Sponsor Personality van het Jaar. →