Unilever is gisteravond twee keer in de prijzen gevallen bij de uitreiking van de SponsorRingen 2006, de prijs voor prestaties op het gebied van sponsoring als meer subtiele reclamevorm.
Het won de SponsorRing Oeuvre voor haar vernieuwende sponsoringbeleid in de afgelopen jaren en ging ook nog naar huis met de SponsorRing Innovatie voor de Omo Buitenspeelbond, meldt Adformatie Online. De case →
Categorie: "Sponsoring"
Nieuwe single Jan Smit ook in nieuwe reclame C&A
Je kunt veel van Jan Smit zeggen, behalve dat hij geen uitgekookt zakenmannetje is. Werd de eerste reclamecampagne van C&A voor zijn kledinglijn al opgesierd door ‘Als De Morgen Is Gekomen’, onder de nieuwe commercial voor kerstkleding horen we ‘Cupido’, constateerde zusterblog NLpop.blog. En laat dat nu net de nieuwe single zijn van Jan Smit, die vermoedelijk eind november al in de winkels ligt. SBS Shownieuws liet gisteren wat beelden zien uit de nieuwe tv-commercial. Bij de afkondiging kreeg Ellemieke Vermolen de slappe lach. Hoe zou dat nu toch komen, vraagt NLpop’s Herman Roggeveen zich af.. En nu wil het zingende zakenmannetje ook nog een leuke spelshow doen op tv, zodat het familiegevoel er weer terugkeert. Leuk voor C&A om te sponsoren? →
Sponsoring WSJ.com: innovatieve reclame Philips
Weer een nieuwe, zeer interessante vorm van reclamemaken door Philips in Amerika. En wel zeer consumentenvriendelijk. Wie de site van het prominente Amerikaanse zakenblad de Wall Street Journal bezoekt ziet eerst een welkomstscherm waarop Philips uitlegt dat het ‘ Simplicity ’ terug wil brengen in het leven. Klik dan door zonder in te loggen, wij hebben dat vandaag voor u geregeld, is de boodschap. Het is normaal een betaalde site. Philips →
Aegon en VSB Bank ruziën om logo’s op schaatspakken
Hoofdsponsor Aegon weigert ”vooralsnog” een nieuw vierjarig contract te tekenen met de schaatsbond KNSB. Het verzekeringsconcern wil niet dat de naam van DSB Bank op de nationale schaatspakken verschijnt, aldus het ANP. Het gaat niet om niets: Aegon maakt vooral bezwaar tegen de ambities van DSB om de verzekeringsmarkt op te gaan. →
Tiësto en Reebok ontwerpen samen dansschoen
Sportschoenenfabrikant Reebok heeft het niet makkelijk in de sportschoenenmarkt, is dan ook niet voor niets overgenomen door door Adidas. Je merk koppelen aan weer eens een andere internationale ster is dan slim. DJ Tiësto is gelukkige, maar Reebok natuurlijk ook. De nieuwste sportschoenen zijn echter niet om hart te lopen, maar om op te dansen. →
ING wil ook Formule 1-raceteam Renault sponsoren
Bank-verzekeraar ING hoopt in de loop van volgende week een sponsorcontract te tekenen met het Formule 1-raceteam van Renault. Daarmee is een bedrag gemoeid van enkele tientallen miljoenen euro’s per jaar. ING wil met een meerjarig contract de naamsbekendheid vergroten. ‘In Nederland is die zeer groot, maar in andere belangrijke markten kan die wel een impuls gebruiken’, aldus Peter Jong van ING. →
Japanse soap-acteurs werken mee aan tv-reclame
Weglopen tijdens een reclameblok op televisie? Doe het maar niet tijdens je geliefde soap in Japan. Daar is voor het eerst een model toegepast om belangrijke episodes tijdens de reclame door te laten gaan, lezen we op Molblog. Yomiuri, en van de vier grote tv-netten in Japan, brengt deze innovatie, die hopelijk nooit door polder-tv wordt overgenomen. Want wat is nog reclame daar, wat niet? →
Albert Heijn voor het eerst in gesponsorde tv
Albert Heijn stapt in gesponsorde tv, voor deze grootgrutter een geheel nieuwe reclamevorm. Gefinancierd wordt het nieuwe programma ‘TopKok’, waarin onder andere Joop Braakhekke (links van dat ei) en een serieuzer iemand, topkok Robert Kranenborg optreden. Wordt het ook snijden in het budget van die leuke AH-commercials?
. →