Categorie: "Sponsoring"

Monique Smit is nieuwe reclamegezicht van Schoenenreus

Brekend nieuws, we stoppen ff de cyberpersen:  Schoenenreus is een samenwerking aangegaan met zangeres en presentatrice Monique Smit, de jongste zus van Jan.De persoonlijke stijl en Hollandse nuchterheid van Monique Smit sluiten perfect aan op de positionering van Schoenenreus,” meldt het persbericht. Vandaag was in een studio in Amsterdam de aftrap, die start met een fotoshoot van de nieuwe najaarscollectie van het bedrijf, dat meer dan 200 filialen in Nederland en België heeft.  Vanaf juli is Smit voor het eerst te zien op abri’s in het hele land. Ook verschijnt ze komend najaar in Schoenenreus-folders, op posters in de filialen, in dagbladadvertenties en op de website. ”Monique Smit is gek op schoenen en dat laat ze zien in deze uitingen, waarin ook haar persoonlijke selectie uit onze collectie wordt gepresenteerd.” Dat je het maar weet.

Heineken is nu al winnaar van de Champions League-finale

Geen voetbal zonder bierreclame. De minimaal 170 miljoen mensen die waar ook ter wereld vanavond afstemmen op de Champions League-finale Bayern München-Chelsea, kunnen de reclame-uitingen van Heineken niet ontgaan. Met borden langs de kant van het veld en televisiespotjes voor, tussen en na de bedrijven is het Nederlandse biermerk prominent vertegenwoordigd in dit evenement, dat de Amerikaanse Super Bowl-finale in kijkdichtheid intussen is gepasseerd.”Verliezen is onmogelijk. Het Nederlandse Heineken staat vanavond als enige in de finale,” schrijft het FD vandaag. ”Ik denk dat een heleboel bedrijven jaloers zijn,” zegt Hans Erik Tuijt, bij Heineken verantwoordelijk voor de sponsorships, over de al bijna twintig jaar durende alliantie van het Heineken-concern met de Uefa Champions League in de krant. In de loop van het gehele toernooi zijn er opgeteld naar schatting 4,4 miljard kijkers. ”Je koopt acht maanden lang media in de hele wereld,” aldus Tuijt. ”Dat is bijna nergens anders mogelijk.” Inmiddels weet 56% van de CL-kijkers in de wereld dat Heineken sponsor is. ”Dat klinkt misschien laag, maar dat is ontzettend hoog.”

Unilever verschuift sponsoring KNVB naar Lipton-merk

Na vier jaar succesvolle samenwerking heeft Unilever besloten het huidige sponsorcontract met de KNVB in een nieuwe vorm te gieten. In de vernieuwde samenwerking stopt Unilever als sponsor, maar wordt het KNVB-merk voortaan exclusief gekoppeld aan Lipton, meldt een persbericht vanmiddag. Sinds 1 juli 2008 is Unilever sponsor van de KNVB. Eerder was het bedrijf al actief als KNVBsupplier en presenting partner van Jong Oranje. De huidige sponsorovereenkomst loopt in juli 2012 af. Met de nieuwe overeenkomst continueert Unilever de goede en plezierige samenwerking die de afgelopen jaren met de KNVB is opgebouwd en draagt het graag bij aan nieuwe successen van de voetbalbond en Oranje in de toekomst, aldus het bericht. “Het is belangrijk dat twee partijen als Unilever en de KNVB blijven samenwerken om samen het voetbal in Nederland te versterken,

Ajax maakt shirtreclame voor Fonds Gehandicaptensport

Mooi gebaar. Niet de naam van hoofdsponsor Aegon, maar die van een goed doel prijkt zondag op de borst de spelers van Ajax. Meldt AT5. En daarmee gaan de Amsterdammers voor één wedstrijd Barcelona, dat enkele seizoenen Unicef voor op zijn shirt had staan, achterna. Ajax wordt zondag niet door het Fonds Gehandicaptensport ‘gesponsord’ in het thuisduel tegen Heracles. De verzekeraar steunt dit fonds al jarenlang en wil met deze actie aandacht vragen voor de start van de jaarlijkse collecteweek van Fonds Gehandicaptensport, die zondag begint. De shirts worden geveild waarbij de opbrengsten geheel voor het Fonds zijn, meldt de site van het Fonds. Je kunt er ook bieden op het shirt van je favoriete Ajax-speler.

Fake of echt: giga bierfles Carlsberg om tribune in te wijden

De Deense voetbalclub F.C. København heeft een bierbrouwer als hoofdsponsor, zoals meer clubs in dat land. Ter gelegenheid van het in gebruik nemen van een nieuwe tribune kwamen ze daar op het idee om ‘m in te wijden, met de grootste bierfles van Carlsberg ooit gemaakt. Fake of echt, vraagt de Belgische site Creative Criminals zich af. Fake, natuurlijk, maar wel leuk zo, want mooi gedaan.

James Bond (Daniel Craig) ook in commercial van Heineken

Voor de zesde achtereenvolgende keer is Heineken sponsor van de nieuwe James Bondfilm, weer met Daniel Craig in de hoofdrol. De naam van de film, die begin november op het witte doek verschijnt, is Sky Fall. Craig ook zal optreden in een commercial van de biergigant. Als “slagroom op de taart,” zegt sponsordirecteur Hans Erik Tuijt in De Telegraaf vandaag. “Het is voor het eerst dat James Bond in onze reclame-uitingen te zien zal zijn.” Tuijt verwacht dit jaar (nog) meer effect van de sponsoring dan in andere jaren. “Het is dit jaar vijftig geleden dat de allereerste Bondfilm in première ging. Dat jubileum zal zeker voor meer aandacht zorgen.” Vermoedelijk wordt de commercial dan gemaakt door het Amerikaanse reclamebureau Wieden + Kennedy, dat onder meer ook de zeer succesvolle ‘The entrance”-commercial maakte.

Edwin van der Sar reclame-uithangbord voor kaas van Milner

Kinderen moeten weer eens of vaker kaas gaan eten (en hun ouders natuurlijk ook). Als de kids het nu niet doen, doen ze het later misschien ook wel niet. Redeneert kaasmerk Milner en record-international/doelman Edwin van der Sar is het roerend eens met de marketeers. Maar niet te veel kaas eten, zal hij vast denken, want een beetje vet is kaas natuurlijk wel. Sar tekende onlangs in zijn woonplaats Noordwijk een sponsorcontract. Maar, meldt het persbericht over het met halfvolle melk gemaakte Milner:  ”Het merk legt de nadruk op het doorgeven van eigen goede eet- en leefgewoonten van ouders aan hun kinderen.”  Van der Sar, bekend als een bijzonder fitte sportman die tot zijn 40e jaar op het allerhoogste niveau actief was, kan zich hier in herkennen.  Hij zegt: ”Gezond eten en leven is belangrijk. Dat wil je ook voor je kinderen. Daarom geef je als ouder het goede voorbeeld.” Het eerste uitvloeisel van deze nieuwe samenwerking zal zichtbaar zijn vanaf  15 maart 2012. Reclamebureau Alfred werkt aan een commercial. Wie de (Milner)man naast Sar op de foto is meldt het persbericht vreemd genoeg niet.

Kritiek op Fries reclamegeld voor politieserie Moordvrouw met Wendy van Dijk

De RTL4-serie Moordvrouw, met Wendy van Dijk in de hoofdrol, speelt zich niet toevallig af in Friesland, want maakt zo reclame voor die provincie dankzij een miljoen euro aan provinciale subsidie voor die serie. De noordelijke provincies ruziën over de sponsoring. ”Het geld komt uit een gezamenlijk potje, dat is bedoeld om Friesland, Groningen en Drenthe een economische oppepper te geven,” meldt De Telegraaf vandaag op de voorpagina. ”Dat de Friezen ervoor hebben gekozen om hun provincie door sponsoring van een tv-serie bij de commerciële omroep meer voor het voetlicht te brengen, heeft in zowel Groningen als Drenthe kwaad bloed gezet.” In Friesland, waar men volgens de wakkere krant ‘jaren’ bezig is geweest met de komst van de

Cricketbond KNCB: sponsor-pact met ABN Amro voor Oranje

Cricketbond sluit sponsorcontract met ABN AMRO

Kort voor het vertrek van het Nederlands cricketelftal voor een toernooi in de West Indies heeft de Koninklijke Nederlandse Cricket Bond (KNCB) een sponsorovereenkomst ondertekend met ABN Amro. De overeenkomst geldt tot en met de Cricket World Cup 2015 in Australië en Nieuw Zeeland. De KNCB beoogt met deze samenwerking ”de basis van het Nederlands mannenteam te verbreden en in staat te stellen met grote regelmaat als een collectief deel te nemen aan wedstrijden in landen waar cricket de belangrijkste sport is en de faciliteiten optimaal zijn. Doel hiervan is het behoud en consolideren van de bereikte aansluiting bij de wereldtop, bestaande uit de tien traditionele cricketlanden.” Ernst Boekhorst, Manager

Jetman Rossy trekt véél aandacht voor horlogemaker Breitling

Op internationale tv-zenders te zien geweest, wereldwijd in de kranten ook: sponsor horlogemaker Breitling zal blij zijn met zoveel gratis publiciteit ronde de jongste vlucht van piloot Yves Rossy. En nog blijer dat alles goed is gegaan, je moet er toch niet aan denken… Hoewel. Twitteraar Rob van Kan: ”Als je iemand zinloos zijn leven ziet wagen, is er altijd ergens een Breitlingreclame in beeld.” Jetman Rossy vliegt in formatie met twee Breitling Albatross jets boven de Zwitserse alpen. Zijn speciaal gemaakte jetpak weegt 45 kilo en daarmee haalt Rossy snelheden tot boven de 200 kpu. Rossy was de eerste in de geschiedenis in 2006 die ermee in de lucht in ging. Hij vloog eerst in ‘gewone’ straalvliegtuigen voor de Zwitserse luchtmacht. Die hèbben ze dus ;-)