Categorie: "Goede doelen"

Traantje wegpinken bij broertjes en zusjes-infomercial Ronald McDonald Kinderfonds

Alweer een mooie infomercial van Het Ronald McDonald Kinderfonds, kort na die van begin november. Met de feestdagen in gedachten, natuurlijk. En eentje, verwacht dagblad Metro, waarbij menigeen een traantje zal wegpinken. Het fonds zorgt ervoor dat broertjes, zusjes en ouders dicht bij elkaar kunnen zijn wanneer ze elkaar het meest nodig hebben. Het RMcDF zelf: ”Maak in december van jouw

Unicef bedankt deelnemers Postcode Loterij per advertentie op Wereld Aids Dag

Er is zoveel leed in de wereld, er zijn zoveel organisaties die geld ophalen voor goede doelen. Steeds meer lijkt het. Ze concurreren met elkaar om aUnicef Postcode Loterijandacht in een geldverslindende marketingstrijd. Ten behoeve van rampen die voortdurend de media halen, maar ook voor ‘stille rampen.’ Kon dat alles maar efficiënter georganiseerd worden, maar dan komen vele honderden goede doelen-werkers werkloos thuis te zitten. Over zo’n stille ramp gaat deze advertentie vandaag (KLIK erop om te vergroten). Op Wereld Aids Dag bedankt Unicef Nederland alle deelnemers van de Nationale Postcode Loterij. ”Want met uw deelname draagt u bij aan onze wereldwijde strijd tegen aids,” aldus de tekst. ”Vooral tieners hebben onze hulp hard nodig. Een van de stille rampen als het gaat om hiv en aids vindt plaats onder zwerfjongeren in de Oekraïne.

Na Veroniklaas nu Actie Pepernoot van bijna zelfde partijen in de reclame

Actie PepernootEerder kondigden wij hier enthousiast de ‘Actie Veroniklaas‘ voor pakjesavond aan, maar nu staat er een nog veel grotere advertentie voor hetzelfde goede doel, en van bijna dezelfde partijen in de krant vandaag. Voor de bekende Actie Pepernoot. Confusing, dus niet handig, dit. Wilde Radio Veronica soms te graag ook reclame voor zichzelf maken? Los daarvan verdient ieder kind natuurlijk wat van Sint en Piet op pakjesavond, dus laten we graag de advertentie zien die we vandaag uit De Telegraaf plukten. Maak Sinterklaas mogelijk luidt de prima slogan. De site van de Actie Pepernoot daarover: ”In ons land groeien  400.000 kinderen op in armoede. Kinderen die allang niet

Loretta Schrijver spreekt nieuw spotje World Animal Protection over misbruik olifanten in

Onlangs op tv‘ zeggen we dan. Recent, vorige week, om precies te zijn: het nieuwe spotje van World Animal Protection. En nu alweer hier, bij Reclamewereld, haha. Maar het onderwerp is verre van grappig. Je ziet beelden van olifanten die worden misbruikt voor toeristisch vermaak, afgewisseld met olifanten in het wild, waar ze horen. In het spotje, u hoort het goed, is Loretta ‘Schoonenberg’ Schrijver zo aardig

Michael Kors haalt ook geld op voor voedselprogramma VN blijkens advertentie

Michael Kors HungerMichael Kors gewoonZo, links, kennen we de reclame van Michael Kors niet, rechts wel. De Amerikaanse verkoper van jet set luxe: designer handbags, horloges, schoenen, kleren en meer doet namelijk méér. We plukten ze allebei uit het decembernummer van Stijl Magazine van Elsevier (KLIK erop om ze wat te vergroten). Naamgever/eigenaar Michael Kors (persoonlijke info) is al meer dan 20 jaar filantroop, en vecht al geruime tegen honger in de wereld samen met WFP, het Wereld Voedsel Programma van de VN. Op deze Hunger-site van Kors kun je een

Ratjetoe-reclame moet geld werven voor Fonds Gehandicaptensport

GehandicaptensportJeetje, wat een boel tekst. Wat onoverzichtelijk… Had niet iemand even ‘stop’ kunnen roepen tijdens het maken van deze wervingsadvertentie voor het Fonds Gehandicaptensport? Met citaten van Anne Frank maar liefst en Robert G. Ingersoll, The Great Agnostic… En drie verhaaltjes, een foto, namen van partners, sponsors, bestuur, comité van aanbeveling en directie. Plus de logo’s van 33 ‘1% FairShare-partners‘ -inclusief De Telegraaf waaruit ik deze ratjetoe-uiting plukte- en van 8 ‘Suppliers’ en nog 6 ‘Subsuppliers’. KLIK erop om te vergroten, maar ik vrees dat de tekst nog niet leesbaar is. Zie dus de site. ‘Staat u logo hier nog niet tussen?’ Vraagt Nike Boor, directeur Fonds Gehandicaptensport, die zijn mobiele

Campagne voor orgaandonatie Reborn to be Alive in wachtrij voor Apple Store Brussel‏

Some people wait for a gadget, others wait for their life. And you, what are you waiting for?‘ Sterke actie in Brussel van Reborn to be Alive. Ze lanceerden een campagne voor orgaandonatie in de wachtrij voor de Apple Store daar, een idee van het Belgische reclamebureau Duval Guillaume. Zie bijgaand filmpje. “Ieder jaar sterven er mensen die niet op tijd een orgaantransplantatie kunnen ondergaan,” zegt de organisatie. Om aandacht te vragen voor de problematiek, deden drie mensen die

Discriminatie bij sollicitaties melden bij College Rechten van de Mens spoort campagne aan

Heb jij tijdens jouw studieperiode moeite met het vinden van een stage door jouw naam, religie of afkomst? In Nederland is het verboden te discrimineren, ook jongeren met een niet Nederlands klinkende achternaam hebben recht op gelijke behandeling, meldt het College voor de Rechten van de Mens in een vandaag

De echte held herken je aan zijn outfit zegt KNGF Geleidehonden in spotje

Wie kent ze niet, de fictieve superhelden Spiderman, Superman en Batman? Ze bezitten superkrachten of andere bijzondere eigenschappen en beschikken over technologische snufjes die hun acties buitengewoon maken. Aldus het KNGF- persbericht bij bijgaande commercial van reclamebureau Selmore. Over de… geleidehond. ”Zijn kostuum is het handelsmerk van de superheld. Het bevat speciale