Alweer een mooie infomercial van Het Ronald McDonald Kinderfonds, kort na die van begin november. Met de feestdagen in gedachten, natuurlijk. En eentje, verwacht dagblad Metro, waarbij menigeen een traantje zal wegpinken. Het fonds zorgt ervoor dat broertjes, zusjes en ouders dicht bij elkaar kunnen zijn wanneer ze elkaar het meest nodig hebben. Het RMcDF zelf: ”Maak in december van jouw
Categorie: "Goede doelen"
Unicef bedankt deelnemers Postcode Loterij per advertentie op Wereld Aids Dag
Na Veroniklaas nu Actie Pepernoot van bijna zelfde partijen in de reclame
Eerder kondigden wij hier enthousiast de ‘Actie Veroniklaas‘ voor pakjesavond aan, maar nu staat er een nog veel grotere advertentie voor hetzelfde goede doel, en van bijna dezelfde partijen in de krant vandaag. Voor de bekende Actie Pepernoot. Confusing, dus niet handig, dit. Wilde Radio Veronica soms te graag ook reclame voor zichzelf maken? Los daarvan verdient ieder kind natuurlijk wat van Sint en Piet op pakjesavond, dus laten we graag de advertentie zien die we vandaag uit De Telegraaf plukten. Maak Sinterklaas mogelijk luidt de prima slogan. De site van de Actie Pepernoot daarover: ”In ons land groeien 400.000 kinderen op in armoede. Kinderen die allang niet →
Loretta Schrijver spreekt nieuw spotje World Animal Protection over misbruik olifanten in
‘Onlangs op tv‘ zeggen we dan. Recent, vorige week, om precies te zijn: het nieuwe spotje van World Animal Protection. En nu alweer hier, bij Reclamewereld, haha. Maar het onderwerp is verre van grappig. Je ziet beelden van olifanten die worden misbruikt voor toeristisch vermaak, afgewisseld met olifanten in het wild, waar ze horen. In het spotje, u hoort het goed, is Loretta ‘Schoonenberg’ Schrijver zo aardig
Michael Kors haalt ook geld op voor voedselprogramma VN blijkens advertentie
Zo, links, kennen we de reclame van Michael Kors niet, rechts wel. De Amerikaanse verkoper van jet set luxe: designer handbags, horloges, schoenen, kleren en meer doet namelijk méér. We plukten ze allebei uit het decembernummer van Stijl Magazine van Elsevier (KLIK erop om ze wat te vergroten). Naamgever/eigenaar Michael Kors (persoonlijke info) is al meer dan 20 jaar filantroop, en vecht al geruime tegen honger in de wereld samen met WFP, het Wereld Voedsel Programma van de VN. Op deze Hunger-site van Kors kun je een →
Ratjetoe-reclame moet geld werven voor Fonds Gehandicaptensport
Zieke kinderen kunnen niet zonder hun ouders zegt Ronald McDonald Kinderfonds in spotje
‘Je wilt er altijd voor ze zijn. Zeker als ze op hun kwetsbaarst zijn.’ Aldus de tekst van de voice-over (=stem) in bijgaande ontroerende infomercial van de Ronald McDonald Huizen/Kinderfonds. Een ziek kind kan niet zonder zijn ouders zegt ‘t Nederlandse
Campagne voor orgaandonatie Reborn to be Alive in wachtrij voor Apple Store Brussel
‘Some people wait for a gadget, others wait for their life. And you, what are you waiting for?‘ Sterke actie in Brussel van Reborn to be Alive. Ze lanceerden een campagne voor orgaandonatie in de wachtrij voor de Apple Store daar, een idee van het Belgische reclamebureau Duval Guillaume. Zie bijgaand filmpje. “Ieder jaar sterven er mensen die niet op tijd een orgaantransplantatie kunnen ondergaan,” zegt de organisatie. Om aandacht te vragen voor de problematiek, deden drie mensen die
Discriminatie bij sollicitaties melden bij College Rechten van de Mens spoort campagne aan
Heb jij tijdens jouw studieperiode moeite met het vinden van een stage door jouw naam, religie of afkomst? In Nederland is het verboden te discrimineren, ook jongeren met een niet Nederlands klinkende achternaam hebben recht op gelijke behandeling, meldt het College voor de Rechten van de Mens in een vandaag
De echte held herken je aan zijn outfit zegt KNGF Geleidehonden in spotje
Wie kent ze niet, de fictieve superhelden Spiderman, Superman en Batman? Ze bezitten superkrachten of andere bijzondere eigenschappen en beschikken over technologische snufjes die hun acties buitengewoon maken. Aldus het KNGF- persbericht bij bijgaande commercial van reclamebureau Selmore. Over de… geleidehond. ”Zijn kostuum is het handelsmerk van de superheld. Het bevat speciale