Oikocredit is actief in meer dan 60 ontwikkelingslanden. ‘En gelooft dat je met microkrediet mensen zelf aan een betere toekomst laat bouwen,’ zeggen ze. Daarom hebben ze samen met drie creatieve ondernemers in Malawi hun reclamecampagne gemaakt. Dat is de eerste mini-docu, leuk om dat eens te zien. Gefinancierd mét microkrediet. Dus ook de officiële Oikocredit-commercial, die erna volgt, in de doorlees, en ook die op de Nederlandse televisie te zien is geweest.
Categorie: "Goede doelen"
Dodelijke piramide illegale dierenhandel getoond in campagne WWF
‘Stop one. Stop them all‘. Haal één steentje uit de piramide des doods voor wilde dieren is de boodschap. Dan stort het hele gebouw van de illegale handel in elkaar. Een hele knappe campagne van World Wildlife Australia, en nu eens geen spotje, maar gewoon dagblad- en -magazine advertenties (KLIK erop om te vergroten). Bovenaan staan sommigen van ons, de uiteindelijke kopers dus. Het voor de
Financiële steun voor onderdrukte filmmakers met IFF Rotterdam-inhaker gezocht door Hivos
Een tweede inhaker op het komende International Film Festival of Rotterdam/IFFR uit de krant geplukt vandaag. Van Hivos People Unlimited ( ‘wij zijn een internationale organisatie die zoekt naar nieuwe oplossingen voor hardnekkige wereldproblemen’). Nu op zoek naar geld om wereldwijd onderdrukte filmmakers te kunnen ondersteunen, een stem te geven (KLIK op de uiting uit de Volkskrant-bijlage om wat te vergroten). Op het festival, van 27 januari tot 7 februari a.s. worden ook de uitslag van de Hivos Tiger Awards Competition 2016 bekend gemaakt. Tijdens het IFFR dingen acht films →
BankGiroLoterij ‘de cultuurloterij van Nederland’ en hoofdsponsor IFFR meldt advertentie
‘Cultuur maakt je rijker‘ kopt de inhaakadvertentie van BankGiroLoterij in de bijlage over het komende International Film FestivalRotterdam/IFFR in de Volkskrant van vandaag (KLIK erop om te vergroten). De BGL is ‘main sponsor’ van het evenement dat plaatsvindt van op 27 januari tot 7 februari. In de advertentie met veel beeld van cultuurevenementen staat rechts een →
Baby Ellen redt het niet in spotje Fonds Gezond Geboren
‘Dinsdag is onze prachtige dochter Ellen geboren, we willen graag afscheid van haar nemen in besloten kring.’ Jeetje, alweer een goed doel komt met een beladen boodschap langs op tv en online: het Fonds Gezond Geboren. Waarvoor kies je, met je geld? De concurrentie om middelen lijkt alleen maar toe te nemen. Het fonds met de positieve naam wordt ‘gedragen’ door, lees ik op vaksite Adformatie, de nationale beroepsverenigingen van gynaecologen, kinderartsen en verloskundigen. Want
De favoriete kippendijen van Guus Meeuwis staan ook in het Good Food Book
Waarom deze? Gewoon een leuk ogende advertentie, met goed gevonden koppeling aan goed doel: als je het Good Food Book #2 koopt, krijgen 40 kinderen in Malawi een voedzame maaltijd op school, dus eten én onderwijs. In het boek 50 recepten van topkoks en bekende foodies, meldt site. ”Wat kookt een topkok voor z’n gezin? En wat maken bekende foodies thuis voor vrienden? Die 50 watertandend →
Hallmark Cards doneert weer aan KWF Kankerbestrijding meldt buitenreclame
Dezer dagen te zien in bus- en tramhokjes, de reclameuiting van Hallmark Cards. Dat hun kerstkaarten een donatie aan het KWF Kankerbestrijding waard zijn (KLIK erop om desgewenst te vergroten). Een wat onduidelijke boodschap dus dus. Een persbericht van 15 maart (!) schept licht. Over dezelfde actie van vorig jaar, dat wel. ”Consumenten hebben door het kopen van een Hallmark kerstkaart in december een grote bijdrage geleverd aan het succes van de kerstcampagne Steun de strijd tegen kanker. Mede door deze bijdrage kon de wenskaartenleverancier een bedrag van €102.224,- doneren aan KWF →
Uit eten voor €1 meer adviseert Streetsmart-reclame
Streetsmart, een initiatief van Amsterdamse horeca-ondernemers, adverteert met bijgaande reclame-uiting deze week in de hoofstad (KLIK erop om desgewenst wat te vergroten). Betaal een euro meer voor de dakloze en in moeilijkheden verkerende Amsterdammer die het kan gebruiken is de oproep. Want die zijn er ook nog, nu alle aandacht uit lijkt te gaan naar vluchtelingen van verre oorlogsgebieden. Internationaal heeft het Streetsmart project zijn succes inmiddels bewezen bij het ondersteunen van projecten voor daklozen, gezinnen die op straat komen te staan en mensen met psychische problemen. Citeer ik de site van Streetsmart →
Tepelreclame Victoria Koblenko voor Jaguar-kalender
Nou, na zo’n kop hierboven moet ik nu toch een serieus medium gaan citeren. Reclame, hè. De eerste vijf foto’s van de serie die de Nederlands-Iraanse fotograaf Rahi Rezvani maakte van actrice Victoria Koblenko zijn vandaag door Jaguar vrijgegeven, meldt Automobiel Management op de site (KLIK erop om te vergroten ). Vanavond wordt de kalender onthuld op de lifestyle-beurs Masters of LXRY in Amsterdam. In de fotoserie is Koblenko te zien als ‘een filmische figuur in een sensueel beladen rollenspel met de nieuwe Jaguar F-type’, zo luidt het proza van Jaguar Land Rover. Jaguar bundelt de twaalf foto’s tot een →
Beleggen in obligaties Prinses Máxima Centrum voor kinderoncologie aangeprezen in advertentie
Opmerkelijk, deze advertentie van een hele van het Prinses Máxima Centrum voor kinderoncologie achterop de Volkskrant vandaag. Erin wordt niet om giften gevraagd, maar worden beleggingen -obligaties- met ‘het gezóndste rendement’ aangeprezen (KLIK erop om uiting desgewenst te vergroten). De inschrijving sluit al a.s. dinsdag. Onderaan, in de kleine lettertjes, staat: ”Baseer uw beleggingsbeslissing uitsluitend op het prospectus en daarin opgenomen risicofactoren en voorwaarden: zie Prinses Maxima Centrum/obligatie. De tekst toch maar even opgetikt, want wel heel goed doel; ”Nog steeds overlijdt in Nederland één op de vier kinderen met kanker aan de ziekte. Dat kán en moet beter. U kunt daarbij helpen →