Categorie: "Goede doelen"

Steun aan ‘jeugdslaafjes’ in Bangladesh gevraagd in advertentie Terre des Hommes

Terre des Hommes BangladeshLees ik Bangladesh, denk ik aan de politieke moorden die daar worden gepleegd door, guess what, terroristische moslims. Maar in deze opvallende, in redactionele stijl opgemaakte advertentie van Terre des Hommes, geplukt uit dagblad Metro, gaat het heel iets anders. Om kinderen (KLIK erop om te vergroten). Bijna 16 uur is de gemiddelde werkdag van kinderen die in Bangladesh in de huishouding werken. ”Deze huisslaafjes krijgen een minimaal salaris en zijn vaak slachtoffer van mishandeling en seksueel

Schijf je in voor de ‘MKB innovatie top100 in 2016′ adviseert advertentie

MKB Innov prijsAan deze competitie, daar is-ie weer, geven we natuurlijk graag aandacht. ‘Wie wint de MKB innovatie top100 in 2016?‘ kopt de vandaag uit De Telegraaf geplukte advertentie (KLIK erop om ‘m te vergroten). ”Bent u die innovatieve ondernemer uit het mkb die met succes een innovatief product of dienst op de markt heeft gebracht? Nog meer bekendheid? Een groter netwerk?,” aldus de tekst. Inschrijven kan hier. Van die site citeren we het volgende nog even: ”De Kamer van Koophandel stimuleert

Kooktoestel Coox maakt koken ongevaarlijk in derde wereld meldt donatie-advertentie

We kennen al de solar WakaWaka-lichtjes. Maken brandgevaarlijk verlichten met olielampjes overbodig in ontwikkelingslanden. Komt bij het Coox kooktCoox goede doeloestel, van weer andere makers. Zodat mensen niet meer hoeven te sterven als gevolg van koken op open vuur (meer gaan er daaraan dood dan aan aids en malaria, claimt de site). Zie de advertentie die we vandaag uit de Volkskrant plukten (KLIK erop om wat te vergroten). Van Coox, een initiatief van het Hier klimaatbureau, een ”onafhankelijke stichting zonder winstoogmerk met als missie heel Nederland te betrekken bij de oplossing van het klimaatprobleem.” Doneer nu voor dat toestel -cookstove- dat levens redt, roept de advertentie

Samen sneller duurzaam van Urgenda in de reclame dankzij Duurzame Actie 2015-prijs

UrgendaDeze advertentie is de prijs voor de Beste Duurzame Actie van 2015‘ staat er onderaan te lezen. Urgenda, met slogan Samen sneller duurzaam, is de gelukkige gratis adverteerder in de Volkskrant vandaag (KLIK erop om te vergroten). De tekst: ”We willen een duurzamere levensstijl. Dat is goed voor ons klimaat, onze gezondheid, onze portemonnee en alle mensen om ons heen.” Op de site staan tips en is info te vinden en wordt verzocht om de keuzes die jij maakt te delen. ”Samen zijn we sneller duurzaam en dat

Help de natuur in de buurt via het Buitenfonds vraagt advertentie

Help de natuur bij jou in de buurt‘ roept Het Buitenfonds per advertentie in de  VPRO Gids deze week (KLIK erop om wat te vergroten). Dat deed meBuitenfonds denken aan de outdoorverkopers van Bever, met slogan Buiten begint bij Bever. Zou een mooie sponsor kunnen zijn van Het Buitenfonds, als ze voor dat soort zaken wat pecunia overhebben. Binnenkort opent ‘grootste winkel voor outdoor & travel van Nederland’ ook in mijn achtertuin, het Gelderlandplein in A’dam. Het gaat ze dus voor de wind, lijkt mij. Dat Buitenfonds is een, melden ze in de advertentie, ”onafhankelijke stichting die geld werft voor waardevolle producten in natuurgebieden van Staatsbosbeheer. Projecten waarvoor geen financiering beschikbaar is.”  Met donaties via dat

Ook geld nodig voor voedselbanken meldt reclame

Voedselbanken De meest populaire maaltijdbox van Nederland!‘ is in de reclame, mooie lokker, die kreet. Eentje die vragen oproept en dat is ook precies de bedoeling. In de advertentie, geplukt uit NRC Handelsblad van gisteren -tijdelijk in de brievenbus van een bevriende buurman die op vakantie is- zoekt Voedselbanken.nl donateurs. KLIK erop om wat te vergroten. Voor de zekerheid, want heel goed doel, tik ik de tekst toch maar even op. ”In 2015 kregen bijna 90.000 mensen voedsel via de voedselbank.

‘Geef om vrijheid’ collecteweek Amnesty gestart meldt advertentie

AmnestyOok dit jaar gaan weer duizenden vrijwilligers de straat op om te collecteren voor het werk van Amnesty International, de wereldwijde beweging die opkomt voor de rechten van de mens. Bijgaand de aankondiging- sadvertentie ‘Geef om vrijheid‘ die we maandag uit de Volkskrant plukten. De site geciteerd: ”In 2015 gingen in heel Nederland 25.000

Benefietwedstrijd Feyenoord-Sparta voor reanimatie-actie Hartstichting in de reclame

Feyenoord speelt -zie inhaakadvertentie- op donderdagavond 24 maart 2016 om 20.00 uur een benefietwedstrijd tegen Sparta Rotterdam. ”De wedstrijd staat in het teken van het gezamenlijke doel van de Hartstichting, Feyenoord en Opel om het oproepsysteem voor hulpverleners die kunnen rFeyenoord-Sparta benefiet Hartstichtingeanimeren onder de aandacht te brengen. Hiermee kunnen meer levens worden gered,” aldus de Hartstichting op de site. Entreekosten: €10. Benieuwd wat voor teams er op het veld komen te staan. Gezien hun posities in de competitie hebben zowel Feyenoord als Sparta in ieder geval belang bij een uiterst vriendelijk, blessure- en kaartenvrij Rotterdams onderonsje ;-) . ”De benefietwedstrijd betekent de eerste

Vijf jaar oorlog in Syrië met helreclame ‘gevierd’ door Stichting Vluchteling

Vluchteling Syrie”De oorlog in Syrië is vijf jaar oud.  Geen reden voor een feestje. Wel een reden om te geven.” Dat zegt Stichting Vluchteling in bijgaande advertentie die we vandaag uit de Volkskrant plukten (KLIK erop om wat te vergroten). ”Want miljoenen mensen zijn gevlucht. Ze leven op straat of in overvolle kampen. En hun verlanglijstje staat vol met onmisbare eerste levensbehoeften: schoon drinkwater, medicijnen en voedsel. Help Syrische vluchtelingen en geef op IBAN 999. Of vul hun verlanglijstje in op opvanginderegio.nl.” Aldus de inhaakadvertentie met kop ‘Vijf jaar Syrië. Vijf jaar hel.’

Tennisser Rafael Nadal bedankt deelnemers Postcode Loterij in spotje voor bijdrage stichting

Rafael Nadal had totaal niet verwacht dat hij vorige week al in de eerste ronde van de Australian Open zou verliezen van Fernando Verdasco, maar nu kan hij gelukkig weer lachen op de televisie. In een spotje van de Nationale Postcode Loterij. Daarin bedankt de 14-voudige Spaanse grandslam winnaar de deelnemers: “Ik ben onze Nederlandse vrienden zeer dankbaar. Ik vind het ongelooflijk dat er een organisatie is die zoveel geld aan goede doelen geeft. Zij zijn heel belangrijk voor onze Stichting [de Rafael Nadal Foundation wordt sinds 2013 door de NPL gesteund