Categorie: "Goede doelen"

Opkikker maakt reclame voor topmodel Babette (en zichzelf)

Is Opkikker eigenlijk een soort concurrent van Doe een wens, een stichting die ik zelf al jaren steun, als het gaat om geld ophalen? Welke goede doeler was er eigenlijk eerder? En vooral: kunnen ze ajb even snel fuseren, graag; wat een verspilling van geld, tijd en moeite. Dacht ik. Tot dat ik onlangs in deze dagblad advertentie las dat Opkikker zich op op gezinnen met een langdurig ziek kind richt en Doe een wens op het zieke kind zelf. Niet hetzelfde, lijkt het. Conclusie? Toch maar samengaan, en snel, want de twee

Eet Quaker Cruesli, en help mee met schoolmaaltijden in Benin

Alweer van een maand of drie geleden, deze actie van Quaker Cruesli. Weet niet of-ie nog loopt. Samen met het World Food Programme van de VN worden schoolmaaltijden verstrekt aan kinderen in Benin. En iedereen kan helpen: door hier Quaker Cruesli te eten (lekker, maar wel met veel suiker erin, helaas).  Leuk geconstrueerd filmpje, dat werd gemaakt door reclamebureau FHV/BBDO. Bron: rechtstreeks.

Op favouriete natuurgebied stemmen en wat winnen bij Persil

Stem nu voor je favoriete stukje natuur in Nederland, adviseert de advertentie vandaag in de krant van wasmiddel Persil Eco Power, dat staat voor een ‘intens schoon wasresultaat met minimale belasting voor het milieu’  (hoeveel is ‘minimaal’ eigenlijk?). Het natuurgebied met de meeste stemmen ontvangt van Persil een donatie van €25.000.  Drie gaan op, waarvan Loonse & Drunense duinen inmiddels ruim bovenaan staat, gevolgd door Haarzuilens en Kardinge Bos. Zelf maak je kans op een milieuvriendelijke wasmachine van Bosch of een andere prijs. Ik neem aan dat er in een volgende ronde weer andere natuurgebieden meedoen, want er is meer moois in NL, dan alleen deze drie, dacht ik zo. Kan Persil er nog eens €25.000 tegenaan gooien. Stem hier en zie ook de Hyves-pagina hier.

Samsung VS zamelt geld in voor actie tegen ‘jeugdautisme’

Naar schatting een op de 110 kinderen in de VS leeft met/lijdt aan autisme en Samsung’s filantropische dochter daar, Hope for Children, gaat er samen met de stichting van de voormalige bekende American Footballer Dan Marino wat aan doen. Via de introductie van een nieuwe social media initiatief, TeamUpForAutism,” meldt site Mashable in de VS. De online campagne vestigt de aandacht op autisme en verzamelt geld voor onderzoek en behandeling van autistische kinderen. ”All you have to do to help is share an infographic with your Facebook friends or tweet using the hashtag #teamautism. Each time someone shares or tweets with the prescribed content, Samsung has been donating $5 to the Dan Marino Foundation.” Mooie actie.

Sea Shepherd maakt reclame voor Go Fast in Walvis-spot

”Go fast,” zegt de stem in het begin. Raar? Een beetje wel. Het oorspronkelijk uit Amerika afkomstige energiedrankje Go Fast sponsort namelijk de Stop Walvisvangst-campagne van actieorganisatie The Sea Shepherd Conservation Society, en dat is even wennen. Go Fast and act now is de boodschap. Dat drankje krijgt zo dus ook even aandacht in het harde spotje over die vreselijk wrede walvisvangst in de zeeën van Antarctica waarmee  SeaShepherd geld wil ophalen voor het goede doel. Daarbij gaan ze er op zee harder tegenaan dan bij voorbeeld Greenpeace, en ze attaqueren ook Japanse walvisvaarders door ze het vissen onmogelijk te maken.