Eerder kondigden wij hier enthousiast de ‘Actie Veroniklaas‘ voor pakjesavond aan, maar nu staat er een nog veel grotere advertentie voor hetzelfde goede doel, en van bijna dezelfde partijen in de krant vandaag. Voor de bekende Actie Pepernoot. Confusing, dus niet handig, dit. Wilde Radio Veronica soms te graag ook reclame voor zichzelf maken? Los daarvan verdient ieder kind natuurlijk wat van Sint en Piet op pakjesavond, dus laten we graag de advertentie zien die we vandaag uit De Telegraaf plukten. Maak Sinterklaas mogelijk luidt de prima slogan. De site van de Actie Pepernoot daarover: ”In ons land groeien 400.000 kinderen op in armoede. Kinderen die allang nietmeer uitkijken naar 5 december. Hoop op cadeautjes hebben ze niet, want voor leuke dingen is er thuis geen geld. Gelukkig is er altijd nog Sinterklaas om je verlanglijstje naar te sturen. Toch?Er zijn nog altijd teveel kinderen in Nederland die geen cadeautje van de Sint krijgen. Niet omdat ze stout zijn, maar omdat er simpelweg geen geld voor is. Juist voor deze kinderen is Actie Pepernoot er, het is een initiatief van Nationaal Fonds Kinderhulp die deze actie jaarlijks organiseert. Met deze actie willen zij zoveel mogelijk kinderen die opgroeien in armoede ook een pakjesavond bezorgen. Dankzij een bijdrage uit de VriendenLoterij ontvangen ruim 50.000 van deze kinderen op 5 december een cadeautje. Een geweldig gebaar!”
Lees ook:Ieder kind een pakje van Sint zegt lieve Myrna in reclame
Lees ook:‘Radio Veroniklaas’-actie steunt Actie Pepernoot NFK
Lees ook:Actie Veroniklaas voor pakjesavond aangekondigd in advertentie
Lees ook:Hulpsinterklazen in callcenter gezet door Telfort meldt spot
Lees ook:Sint blijkt kinderhater in reclametrailer film Dick Maas