De tien nominaties voor Dagbladgoud 2007- de publieksverkiezing van de beste dagbladadvertentie- zijn gisteravond bekendgemaakt. En op de Dagbladgoud-site te zien. Daarop kan de beste worden gekozen. Ze verschijnen ook groot in de dagbladen. Het betreft, in alfabetische volgorde, de uitingen Stop global warming (adverteerder ADCN/Pro- ject ''Advertentie), Wereld Armoededag (First 8), Het blijft toch je vader (Heineken/ beertender), Oud & Nieuw (Jumper), Gouden Koekie (KPN/Zakelijke Markt), Gipsarm (McDonalds), Fietser (NS), ZEN Hond (Pedigree), Zwangere Maria (TomTom) en Start van de winter (Unilever/Unox). De tien
nominaties voor Dagbladgoud 2007 werden door een representatief publiekspanel gekozen uit alle 121 inzendingen, en verschijnen de komende week op groot formaat in vrijwel alle Nederlandse dagbladen. Zo wordt een publiek van zo'n 10 miljoen lezers, claimt de Dagbladgoud-organisator. Stemmers kunnen een vakantie voor twee personen winnen naar de Dominicaanse Republiek, aangeboden door ClubMed.
De uitslag, een in de categorie profit en eentje in non-profit (zeg maar voor goede doelen), wordt op 28 februari bekend gemaakt. De prijs wordt georganiseerd door Cebuco, de marketingorganisatie van de Nederlandse Dagbladpers en kan vergeleken worden met de Gouden Loeki-verkiezing voor de beste tv-commercials van de STER. Want wordt ook door het Nederlandse publiek gekozen.
Een advertentie voor het Astma Fonds (non-profit dus) was winnaar van Dagbladgoud 2007.
Lees ook:Aantal inzendingen voor Dagbladgoud-reclameprijs stabiel gebleven
Lees ook:Nominaties voor beste dagbladadvertenties in 2006
Lees ook:Nike’s St Wayne advertentie wint Britse dagbladprijs
Lees ook:Meer inzendingen voor reclameprijs Dagbladgoud
Lees ook:Publiek kan weer stemmen op beste dagbladadvertentie 09
Mijn vrouw mr. Louise Vrijlandt-van Kalker stemde op de Jumper-advertentie; ik wilde stemmen op de Unox-advertentie maar wij hebben 1 e-mailadres en mij werd belet te stemmen. Dat acht ik onjuist.
Drs. W.S.Vrijlandt Paterswolde [email protected]
Dat wordt wel vantevoren gemeld op die wedstrijdsite van de organisatoren, het Cebuco, zag ik. Misschien is het verstandig om even contact met ze op te nemen erover, mocht deze beperking u nog steeds dwars zitten. Telefoon 020 4309100, mail [email protected]
Wij, als Reclamewereld.blog.nl, hebben verder niets met deze competitie te maken, we berichten er alleen maar over.
@Vrijlandt: die ”conditie” wordt wel vantevoren gemeld op die wedstrijdsite van de organisatoren, het Cebuco, zag ik. Misschien is het verstandig om even contact met ze op te nemen erover, mocht deze beperking u nog steeds dwars zitten. Telefoon 020 4309100, mail [email protected]
Wij, als Reclamewereld.blog.nl, hebben verder niets met deze competitie te maken, we berichten er alleen maar over.
Adverteerder Dirk v.d. Broek
Prinsjesdag
Reclamebureau XXS
Treffend / geestig
hoewel de afgebeelde klanten niet mijn toppers van Nederland zijn, vind ik toch de advertentie van Dirk van den Broek met het thema Prinsjesdag de leukste.
Dirk van den Broek.
Titel: Prinsjesdag.
Bureau: XXS
@Pasman, @Haringa, @Lubomira Dank voor jullie belangstelling, maar stemmen ervoor moet ergens anders, namelijk HIER: http://www.dagbladgoud.nl/Overview.aspx