Publiek kan weer stemmen op beste dagbladadvertentie 09

Dagbladlezers kunnen vanaf nu weer meedoen aan de verkiezing van de beste dagbladadvertentie van het jaar. Het publiek bepaalt namelijk welke dagbladadvertentie in aanmerking komt voor Dagbladgoud 2009. Naast de publieksjury buigt ook een vakjury (zie overlees) zich over de inzendingen om de prijs Vakgoud 09 te kiezen. dagbladgoud logo 09Net als vorige jaren koos een publiekspanel uit alle (126) inzendingen de 12 beste advertenties van 2009. Die 12 -zie overlees- worden t/m 10 maart dagelijks in de krant aan het lezerspubliek getoond. Lezers kunnen vervolgens via de site dagbladgoud.nl hun stem uit brengen op hun favoriet en tegelijkertijd diverse prijzen winnen. Alle bij dagbladmarketingorganisatie Cebuco aangesloten kranten doen mee aan deze competitie, die voor de vijfde keer wordt gehouden. De winnaars worden maandag 22 maart .a.s. bekendgemaakt. Vorig jaar wonnen Dirk/Kabinet (vakjury) en WNF (publiek); zie reclame-uitingen hier. Dagbladgoud aank.adv

De vakjury bestaat uit voorzitter Léon Bouwman (hoofdredacteur Adformatie), Nico Hilhorst (directeur M2Media), Marcel Hartog (creative director Publicis), Piet Hein Smit (XXS), Zwier Veldhoen (creative partner They), Cynthia van Zwol (Wereld Natuur Fonds), Mark van Heffen (Volkswagen PON) en Tom Tempelman (NRp Dagbladen/voorzitter Cebuco Bestuur).

Nominaties Dagbladgoud 2009 (profit en non-profit)

Ministerie van VWS Jullie worden bedankt! Roorda Reclamebureau
TNT Post Charmeoffensief Y&R Not Just Film
NAPCO Beste Minister Klink L’eau
Koninklijke Landmacht Hechten Publicis, Maximum
TNT Post Postbodes Y&R Not Just Film
Bridge Entertainment De hel van ’63 Locust Entertainment
Centraal Beheer Sinterklaas DDB
Essent Een prachtige dag Hemels van der Hart /
KPN Strafwerk TBWA\Neboko
Unox Met 25.000 man Being There
War Child Geschikt/Ongeschikt Doom&Dickson
Pink Ribbon 2 Vriendinnen GREY Amsterdam

Lees ook:Dirk en WWF winnen publieksreclameprijs ‘Dagbladgoud 2008′
Lees ook:Van Dirk tot VW: Vakjury Dagbladgoud 08 nomineert zeven advertenties
Lees ook:Meer inzendingen voor reclameprijs Dagbladgoud
Lees ook:Uiting Astma Fonds ‘beste dagbladadvertentie’ voor publiek
Lees ook:Aantal inzendingen voor Dagbladgoud-reclameprijs stabiel gebleven

14 reacties op “Publiek kan weer stemmen op beste dagbladadvertentie 09

  1. H.Brandsma

    Jullie worden bedankt.
    Zo houden wij GRIP OP GRIEP.

    is de beste advertentie van 2009

      /   Beantwoorden  / 
  2. Dols Scheper

    Postbodes in de sneeuw!! Ze laten zich niet afschrikken. Juist als we er op zitten wachten zijn zij er altijd!!!!!! Geweldig

      /   Beantwoorden  / 
  3. coby

    ja .. die T.N.T.post en pakketbezorgers alle respect voor het baggeren en rijden door sneeuw en ijzel en maar vriendelijk blijven zelfs als de brievenbus dicht is gevroren !! chapeau

      /   Beantwoorden  / 
  4. B. Baan

    Koninklijke Landmacht
    Stoer, mooie beelden en respectvol voor onze uitgezonden soldaten.

      /   Beantwoorden  / 
  5. Emmy Mulder

    Pink Ribbon Magazine

    Nodigt uit tot lezen!

      /   Beantwoorden  / 
  6. Lizette van Akkeren

    Met z’n 2e toch fijner dan alleen! (Adverteerder Pink Ribbon Magazine. Titel: 2 vriendinnen)

      /   Beantwoorden  / 
  7. tA J Laene

    Postbodes in de sneeuw. Prachtige opnames. En die postbodes ploeterden maar voort op supergladde wegen, Petje af voor hen.

      /   Beantwoorden  / 
  8. Rieneke

    Geweldig goeie advertentie van de koninklijke landmacht. Hoewel ik tegen alle militairisme ben, spreekt de advertentie mij toch aan omdat hij direct laat zien wat de bedoeling is, mooi is vormgegeven en alle franje achter zich laat. Chapeau voor het reclamebereau.

      /   Beantwoorden  / 
  9. FF goedbloed

    De naam Centraal Beheer blijft weer hangen door zijn geestigheid.

      /   Beantwoorden  / 
  10. Anna-Clara

    Beste minister Klink,… van Apothekers. De strenge blik van de oude dame trekt meteen de aandacht door de uitvergroting. De verdere tekst sluit er goed op aan. Prima.

      /   Beantwoorden  / 
  11. rita

    Pink Ribbon Magazine. Geweldige reclame. Prachtige tekst, duidelijke boodschap

      /   Beantwoorden  / 
  12. Anna-Clara

    Beste minister Klink,…. door de ernstige, doordringende blik van de oude dame springt die advertentie snel in het oog Prima!

      /   Beantwoorden  / 
  13. Ineke

    Hele mooi ontroerende reclame , maakt het goed duidelijk waar het om gaat

      /   Beantwoorden  / 
  14. rita

    nadat ik gestemd heb moet ik op gemarkeerde velden iets invullen. Staan echter alleen maar sterretjes, geen idee wat ik moet invullen?

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.