Meer inzendingen voor reclameprijs Dagbladgoud

Voor een relatief nieuwe prijs in reclameland, dagbladgoud, waarin de beste dagbladadvertentie wordt gekozen door het publiek, zijn 121 inzendingen ontvangen. Dat is 17 advertenties meer dan in 2005, toen de prijs werd gewonnen door het Wereld Natuurfonds. Er is ook een Vakgoudprijs, waarvoor een vakjury de beste uiting kiest; vorig jaar was dat eentje voor Kon. Peijnenburg. De uitreiking is op 22 februari zegt organisator Cebuco, de marketingorganisatie van de Nederlandse Dagbladpers. Een ''representatief publiekspanel'' selecteert uit alle inzending de tien favourieten, de nominaties. Deze verschijnende week van 5 tot en met 9 februari op groot formaat in de Nederlandse dagbladen, inclusief de gratis titels Sp!ts, Metro en nieuwkomer De Pers. De eerstvolgende verschijningsdag komt in alle titels een spread met nog een keer alle advertenties op een rijtje. Op die manier komen de genomineerde advertenties zes dagen lang onder ogen van 9,4 miljoen lezers die worden opgeroepen om te stemmen, aldus laat het Cebuco weten.

Daarnaast worden alle inzendingen ook voorgelegd aan een vakjury die daaruit zijn eigen top vijf samenstelt, de winnaar daarvan wordt bekroond met de titel Vakgoud 2006. De nominaties wordt op 31 januari bekend gemaakt.

 

Lees ook:Aantal inzendingen voor Dagbladgoud-reclameprijs stabiel gebleven
Lees ook:Van Dirk tot VW: Vakjury Dagbladgoud 08 nomineert zeven advertenties
Lees ook:Publiek kan weer stemmen op beste dagbladadvertentie 09
Lees ook:Nominaties voor beste dagbladadvertenties in 2006
Lees ook:Tien advertenties dingen mee naar reclameprijs Dagbladgoud 08

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.